Marlon_Jonsson Postad 8 juli 2009 Postad 8 juli 2009 Hej allihopa, På tisdag ska jag iväg och hjälpa till med inspelningen av Wallander. Denna Wallanderfilm är en av de som BBC producerar. Eftersom jag har noll koll och glidit in på en räkmacka, så undrar jag bara om det finns något som jag bör tänka på. Har hört att det råder en hierarki bland brittiska skådisar, behöver således vett och ettikett-tips för att smälta in lite grann i varje fall. Tack på förhand MVH Marlon - Valde förberedelser, eftersom detta på sätt och vis handlar om det. Flytta mig om ni misstycker. 0 Citera
Bleckert Postad 9 juli 2009 Postad 9 juli 2009 Kan inte de brittiska oskrivna reglerna men generellt handlar det om att man ligger lågt i början och gör det man blir tillsagd. Men se till att vara på alerten så att de ser att du jobbar bra. På svenska produktioner brukar det vara ganska öppen stämmning och alla pratar med alla. men kolla hur det funkar. minglar skådisarna runt med teamet så är det nog ingen fara men om de är mer tillbakadragna kanske du ska chilla. Lycka till! 0 Citera
Marlon_Jonsson Postad 9 juli 2009 Författare Postad 9 juli 2009 Tack för svaret. Det ska jag tänka på, låtr som visa ord i mina öron mvh marlon 0 Citera
Marlon_Jonsson Postad 18 juli 2009 Författare Postad 18 juli 2009 Nu är jag tillbaka, jag tänkte bara nämna att hierarkin som jag pratade om inte alls märktes av. Visserligen är det möjligen för att det var ett Svenskt-Engelskt sammarbete. Detta var bland det roligaste jag gjort och jag var kvar i flera timmar efter att jag slutat för dagen för att det var så roligt. Tack så mycket för vett och ettikett-tipsen. BTW: Filmen jag arbetade med var en Wallanderfilm producerad av BBC. Den kommer visas om ca 1-1,5 år i Sverige på kanal 4. Den heter "Faceless killer", håll ögonen öppna extra noga i tivoliscener för där agerar jag :) killen med ballonger för att vara precis. MVH Marlon Jonsson 0 Citera
Animarkus Postad 26 juli 2009 Postad 26 juli 2009 Det låter jätteroligt Marlon, ska definitivt hålla utkik efter dig när jag ser filmen! Vore kul att få veta hur du lyckades komma med i filmprojektet, får man fråga hur det gick till? Låter så spännande, speciellt eftersom du "gled in på en räckmacka" =) 0 Citera
Marlon_Jonsson Postad 1 oktober 2009 Författare Postad 1 oktober 2009 Hej, Sorry för sent svar, räkmackan var min moster som jobbar mycket åt Yellowbird och det har sina fördelar :) Vill du jobba med film, så är det bästa sättet att kolla SFIs hemsida och se till vilket produktionsbolag och film bidragspengarna gått till och höra av dig dit. Lycka till 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.