amazon Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 hejsan jag e ny här på voodoofilm och inte så himla insatt i kamera osv. jag o mina polare ska göra lite roliga filmer va planen. tänkte bara höra om man ska ha en kamera som har: hårddisk, minneskort eller minidv. går det att koppla ett minidv band till datorn och redigera med ett billigt program såsom windows movie maker eller typ pinnacle 12. hur i så fall? tack 0 Citera
plf66 Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 hejsan jag e ny här på voodoofilm och inte så himla insatt i kamera osv. jag o mina polare ska göra lite roliga filmer va planen. tänkte bara höra om man ska ha en kamera som har: hårddisk, minneskort eller minidv. går det att koppla ett minidv band till datorn och redigera med ett billigt program såsom windows movie maker eller typ pinnacle 12. hur i så fall? tack 1) Välkommen! Surfa runt lite på voodooforumet här så kommer du snart att hitta många som frågat ungefär samma sak. 2) Trevligt. Frågan har ställt många gånger, du hittar direkt nedanför din fråga flera liknande frågor. 3a) Ja, med moviemaker kan man redigera DV med gott resultat. 3b) pass, känner inte till programmet 3c) Med firewirekabel från kameran till datorn. 0 Citera
amazon Postad 27 juni 2009 Författare Postad 27 juni 2009 tackar tackar! tycker du man ska köpa en kamera som är hyffsat bra o hyffsat billig eller gå in på blocket o leta efter en dyrare men begagnad samt bättre. har en hp laptop 2 veckor gammal. 4gb ram 512 mb grafik, och dual core 2.2 ghz proc, funkar det bra?? är inte så himla insatt. :) tack 0 Citera
Team_fagott Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 tackar tackar! tycker du man ska köpa en kamera som är hyffsat bra o hyffsat billig eller gå in på blocket o leta efter en dyrare men begagnad samt bättre. har en hp laptop 2 veckor gammal. 4gb ram 512 mb grafik, och dual core 2.2 ghz proc, funkar det bra?? är inte så himla insatt. :) tack det räcker 0 Citera
Munthe Postad 27 juni 2009 Postad 27 juni 2009 Jag skulle ge det här rådet: Skit i specifikationer, HDV, AVCHD, band eller minneskort. Gå till en butik som har kameror. Känn på kameran i verkligheten. Kanske kan du t o m få spela in lite och ta med dig hem som test. Sen tar du den kameran som tilltalar dig mest. Gå på känslan. Känsla är oslagbart i filmsammanhang. Om du är kompis med din kamera kommer det garanterat att synas. 0 Citera
amazon Postad 27 juni 2009 Författare Postad 27 juni 2009 okej, jag ska gå på det tipset, tack så mycket. du munthe är inte du typ regissör? eller du gör filmer iaf va? har läst din blogg ett par ggr. :) hur gör du när du får typ 500 idéer och bara brainstormar? jag går på anteckningsblock:) ! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.