Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har fångat in ett vhsband med Blackmagic videorecorder. när jag skall redigera den i Final Cut så måste jag rendera hela projektet. men så fort jag flyttar markören så måste jag rendera om allt igen. vad är det som trilskas med mig?

Postad

Men hur smart är jag?! vi kan ju börja med att filen kallar sig för Mp4. Finalcut pro 6.0.5

codecen vete tusan. var ser jag det?

Postad

Den gör h.264-filer. Det finns knappast nån "h.264 preset" i FCP...? Om inte Decklink gör en preset för just såna filer när den installeras.

Kan du inte sätta uppspelningen till All realtime (eller vad det nu heter på FCP språk).

/Max

Postad

Lägg filern i en timeline "sekvens" och döp den(sekvensen) till t.ex original.

Sätt sekvens settings till apple intermediate codec.

Och Rendera.

Skapa en ny timeline med sekvens settings apple intermediate codec och döp till t.ex master.

I den lägger du nu den första originalsekvensen. Svarar ja på frågan att ändra settings fil filen och Rendera.

Viola det ska det funka som du vill.

Nu har du genom ett hoppande mellan sekvenserna kommit till ett läge där originalet blivit omgjort till FCP vänligt AIC och det flyter väldigt bra i din nya sekvens som du skall arbeta i.

Ett bra alternativ är att innan du lägger in filerna i FCP så konverterar du dem med MPEG Streamclip till .mov med apple intermadiet codec.

/KN

/KN

Postad

Jag tackar ödmjukast. nu väntar tre timmar rendering innan jag får reda på om det fungerar. jag la märke till en sak nu när jag satt och grejade. Jag har inte riktigt samma RT-alternativ.

Bild 4.png

Postad
Jag tackar ödmjukast. nu väntar tre timmar rendering innan jag får reda på om det fungerar. jag la märke till en sak nu när jag satt och grejade. Jag har inte riktigt samma RT-alternativ.

Konstigt.

Om du markerar sekvensen i timeline och trycker [äpple]+0 (nollan) så får du upp inställningarna för den sekvensen.

Shift+Q ger systeminställningar och där finns en flik med playback settings, du kanske hittar de du saknat under RT knappen.

Ändra till unlimited RT så slipper du kanske renderingen.

/KN

Postad

väldigt märkligt. Jag har följt råden. jag förstår principen men det fungerar inte i praktiken. så fort jag flyttar markören måste det renderas om.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...