Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag och en kompis har spleat in en flummig musik video men när jag skulle lägga föra över matrialet till premiere så fungerar inte ljudet. Inte ens mp3 ljud fungerar. Men det är en liten underlig grej vi spelade in en liten film för ett tag sedan och den fungerade utmärkt, det går fortfarande att lägga in

ny(a) ljudefekter/musik på det projektet. Jag testade både 16khz och 32 khz (vist är detdessa man har att välja på) och et fungerade inte på någon av dem

Posted

Det är inte så att ni förhastar er så att permiere inte hinner köra sin "compiling audio" först?

Annars har jag märkt att vissa mp3 filer (ofta de korta) inte fungerar förens man gjort om dem till tex. wav eller dylikt.

Posted

Jag börjar bli lite lätt frustrerad nu. JAg har suttit med premiere nu i snart 2 timmar. Jag har ljud men det kommer endast från kameran. Alltså när jag har fått in ett klipp och spelar upp det på klippbordet spleas också kameran upp ljud och bild från samma klipp, om jag stänger av kameran har jag kvar bild men inte ljud. Jag fattar ingenting?? Jag kan tyvärr inte använda hjälp avsnittet för det är något konstigt med upplösningen så bokstverna blir skit små och suddiga.

Posted

Vafan jag kan ju inte göra ett piss om jag stänger av kameran vad är det här?? HJÄLP!!!

Och varje gång jag ska starta att captura så kommer det upp ett fönster där det står Froped frame

Posted

Vad har du gjort för val i Capture fönstret? Om du har möjlighet, ta Print Screen och lägg upp bild.

Du kan också testa att captura med Scenalyzer Live och se om det fungerar felfritt då. Finns att hämta hem trial version HÄR.