Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Man får aldrig något riktigt djup i filmen om man hela tiden använder stillastående kamera. De flesta vinklarna var dock okej, och ljudet var nog den största överaskningen.

Otroligt äcklig color correction en bit in i filmen- Ser ju ut som MovieMaker Sepia. Skådespelet var ju inte topp men helt klart godkännt.

Postad

Ja jag vet, det var våran lärare som ändrade med bilden.. Don't ask why.

Men kul att du tyckte den var okej =)

Man får aldrig något riktigt djup i filmen om man hela tiden använder stillastående kamera. De flesta vinklarna var dock okej, och ljudet var nog den största överaskningen.

Otroligt äcklig color correction en bit in i filmen- Ser ju ut som MovieMaker Sepia. Skådespelet var ju inte topp men helt klart godkännt.

Postad

"Man får aldrig något riktigt djup i filmen om man hela tiden använder stillastående kamera." Wut? Roy Andersson, Hou Hsien-Hou (eller vafan han heter haha), båda två använder totalt stillastående kameror till maximal effekt. Dock har du rätt att EN effekt för att få mer djup är att röra på kameran. Annars fattar jag inte vad du snackar om, tyckte kameran funkade asbra. Bra jobb, skådespelet var väl lite styltigt ibland och vissa komiska "punch-lines" blev ju lite larviga därefter. Tyckte att sepian fungerade faktiskt, och bakbelysningen när han röker var snygg.

Postad
"Man får aldrig något riktigt djup i filmen om man hela tiden använder stillastående kamera." Wut? Roy Andersson, Hou Hsien-Hou (eller vafan han heter haha), båda två använder totalt stillastående kameror till maximal effekt. Dock har du rätt att EN effekt för att få mer djup är att röra på kameran. Annars fattar jag inte vad du snackar om, tyckte kameran funkade asbra. Bra jobb, skådespelet var väl lite styltigt ibland och vissa komiska "punch-lines" blev ju lite larviga därefter. Tyckte att sepian fungerade faktiskt, och bakbelysningen när han röker var snygg.

Jag snackar ju inte om Film nu, utan om DV. Film får du ju detta "djupet" med hursomhelst- Vi är ju så vana vid det. Sepian vet jag inte hur du tänker.

Postad

Fan Ciffe, jag funderade precis påom jag skulle slänga upp en länk till filmen här så såg jag att nån lirare som hette JasonCiffe redan hunnit före ;)

Roligt att folket här tycker den är okej iallafall! (Jag som skrev manus och skötte kameran)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...