sture2k Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Hejsan alla! Här kommer första draften av filmen "EN VECKA" Dock ej den riktiga titeln. Är ni intresserad av att medverka? ja söker: Kameraman Produktions managers Ljud Ljussättare Dock kan ja ej betala något då det är en lågproduktionsbudget. Uppfatta inte det som något negativt, det är 100 % seriös produktion. Inspelningsplats: STOCKHOLM Maila till carllarsson123@hotmail.com om ni är intresserad eller har kritik på manuset. Jag är ingen manusskrivare, men när det inte finns nån som kan hjälpa så får man göra det själv. /Calleen vecka read it.pdf 0 Citera
Mega99 Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 En länk till manuset skulle nog sitta fint =) [EDIT] Sådär ja, tackar ^^ 0 Citera
filmpro Postad 16 juni 2009 Postad 16 juni 2009 Från början var jag lite skeptisk. Man blir det när manuset inte känns proffsigt. Men efter att huvudpersonen går till läkaren blir det asroligt tycker jag. Att läkaren sedan ringer igen och berättar att han inte har cancer är klockrent Eftersom grunden i plotten är något bra, enligt mig, bör du utveckla den lite - inte göra den längre, men utveckla lite. Det som behöver mest överseende är dialogen och slutet känns inte så riktigt färdigt; att han blir nöjd med att hamna i fängelse, även om han får en vän. Om du jobbar mer med den är jag kanske intresserad av att medverka som filmfotograf. Jag bor i Stockholm. 0 Citera
sture2k Postad 16 juni 2009 Författare Postad 16 juni 2009 Jo alltså ja är grymt nöjd över själva ploten och hur filmen blir i dessa 3 steg som du visar, men det fattas otroligt mycket jobb. Har du någon film du har varit fotograf på tidigare? 0 Citera
Mega99 Postad 16 juni 2009 Postad 16 juni 2009 Bortsett från de enstaka stav- och grammatikfelen här och där så var det väl ett helt okej manus. Du gick från Göran till James där ett par gånger också. Sen är dialogen inte alls personlig eller trovärdig. Speciellt läkaren skulle jag aldrig kunna tänka mig som en riktig läkare. Efterforskning är väl bland de viktigaste man kan göra när man skriver. Görans reaktion till rånaren och hans lilla utbrott i bilen har för dålig grund- Vi har sett honom behandlats som skit bara ett få staka gånger, så för oss som tittare sen så ser det bara helt oprovocerat ut. Lägg mer tid på att visa hur Görans liv är skit på alla sätt och vis. Dialogen blir sämre ju längre in i manuset vi kommer. Det börjar tillslut likna en actionberättelse skriven av en 13-åring. Historien är ganska tunn och rent utav tråkig. Alldeles för outvecklad. Spinn vidare på lite fler trådar och verkligen bygg upp egna personligheter för karaktärerna. Manusskrivning i sig har du uppenbarligen inga som helst problem med, det gäller bara att fokusera lite mer på innehållet. Detta ser dock ut som ett alldeles OK första utkast. 0 Citera
sture2k Postad 16 juni 2009 Författare Postad 16 juni 2009 Haha skysst som fan för all kritik. Jo ja vet, ja bara skrev som fan på i slutet för att få ett första draft. Blir lättare att utgå från ett sånt 0 Citera
Mega99 Postad 17 juni 2009 Postad 17 juni 2009 Haha skysst som fan för all kritik. Jo ja vet, ja bara skrev som fan på i slutet för att få ett första draft. Blir lättare att utgå från ett sånt Det är så vi alla gör på första utkastet- Man vill bara ha det hela på papper liksom, sen arbetar man ut det. Nu får jag tvångsanfall här och måste påpeka att det inte stavas Skysst :P Dök upp flera gånger i manuset. Jag är bara en sådan Spellingwhore. 0 Citera
sture2k Postad 17 juni 2009 Författare Postad 17 juni 2009 Allt kritik för att göra manuset så proffsigt som möjligt. Ja kommer satsa på riktigt duktiga skådespelare, ja vill inte skicka ut ett manus som ser ut som ett hej jävla baberiba 0 Citera
filmpro Postad 17 juni 2009 Postad 17 juni 2009 Ja, som sagt finns det brister, behöver ju inte påpekas mer. Men... grundidén är det viktigaste för att kunna göra det till något bra & jag tror på den här idén. skickade svaret på det andra som pm 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.