Medokin Postad 1 juni 2009 Postad 1 juni 2009 Titel: Record Tid: 5:17 SE KORTFILMEN HÄR En uppgift i skolan jag hade var att göra en kortfilm till Rörlig Bild C-kursen. Den här kortfilmen är filmad under en dag och redigerad under en dag, alltså två dagars arbete. Förvänta er inte något mästervärk, är i princip min första "riktiga" kortfilm jag gjort. Jag är ändå rätt nöjd med resultatet, speciellt känslan man får under filmen. Tanken var att försöka göra något annorlunda, och ni som sett filmen Irreversible förstår vad jag menar. Mycket är inspirerat från den filmen ska ni veta. Jag har inte riktigt valt att ha någon handling utan ville mer ha ett budskap och en speciell känsla under filmens gång vilket i alla fall jag tycker har lyckats med...hoppas jag. Skulle uppskatta både bra och dålig kritik! 0 Citera
cutecats Postad 1 juni 2009 Postad 1 juni 2009 fan jag tyckte det här va skit bra! asså början är helt perfekt och jag älskar det första fottot man får i bild när tjejen ligger död på golvet :) jag blev iaf inspirerad. lite synd utan en riktig story för börjanb va som sagt go men sen ja... asså det va ju ganska svåra men roliga åkningar du gjorde där och det va ju lite kul att kolla på men annars va det inte riktigt nått som intresserade ögonen :/ skulle behövt en till skådespelare och kanske ett mord istellet så hade det nog blivit lite mer intresant men ändå samma känsla/innebörd, bra jobbat hur som helst men hur länge fick ni på er på projektet? asså 2 dagars arbete låter ju som att detta va en väldigt liten grej och brukar det inte va stora grejer när man är i C-delen på dom flesta skolor? vilken skola går du i föresten? 0 Citera
Medokin Postad 1 juni 2009 Författare Postad 1 juni 2009 fan jag tyckte det här va skit bra! asså början är helt perfekt och jag älskar det första fottot man får i bild när tjejen ligger död på golvet :) jag blev iaf inspirerad. lite synd utan en riktig story för börjanb va som sagt go men sen ja... asså det va ju ganska svåra men roliga åkningar du gjorde där och det va ju lite kul att kolla på men annars va det inte riktigt nått som intresserade ögonen :/ skulle behövt en till skådespelare och kanske ett mord istellet så hade det nog blivit lite mer intresant men ändå samma känsla/innebörd, bra jobbat hur som helst men hur länge fick ni på er på projektet? asså 2 dagars arbete låter ju som att detta va en väldigt liten grej och brukar det inte va stora grejer när man är i C-delen på dom flesta skolor? vilken skola går du i föresten? Tackar! Jo men det var lite det som var grejen, ville inte göra något "vanligt", utan ville testa något annorlunda. Som jag nämnde i första inlägget, så inspirerade filmen Irreversible mig jätte mycket, och om du ser/sett filmen så förstår du säkert. Haha, vi har haft hela året på oss, men dum som man är drar man ut på det. Men halva tiden försvann för praktiken som vi hade (10 veckor). Jag går sista året på Riddarfjärdens gymnasium (Stockholm). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.