Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag är ute efter lite Feedback på detta klipp (Länk nedan) där jag har gjort vad jag kallar en Soundboard. Helt enkelt, istället för en storyboard med bilder, målar jag upp scenen med ljud och lite voice acting för att se hur stämningen fungerar.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=rxJ_eBd-kBo

Klippet som är uppladdat är endast 1 Minut 50 sekunder och scenen i sin helhet är 4 Minuter.

Röster som hörs: "Get off me" och "Resistence won't do you any good, citizen." är mig ni hör.

Hoppas ni får känslan som om ni vore ombord detta transportskepp.

Tack på Förhand.

PS. Lyssna gärna med HQ funktionen.

Posted

Wow, kul koncept. Har inte hört talas om sådanna här "sound"boards förut. Vore ju riktigt coolt om du hade en storyboard att lägga in som matchade det här, som du klippte in. Då skulle man verkligen få känslan för scenen, men det här funkar bra också.

Posted

Det är nästa steg, men brukar göra så här för att få rätt känsla för hur scenen senare skall se ut, fungerar som inspiration kan man säga.

Kul att du gillade den, kommer posta den uppdaterade med Storyboard framöver, gäller bara att ge sig an med pennan =P Mindre stark sida!

Tack för feedbacken!

Posted

Jo kul idé men om du inte ska göra radioteater så behövs det enkla storyboard till. Springboard (http://6sys.com/Springboard/) hjälper dig inte att rita men man kan lägga till ljud och video till bilderna. Jag använder Storyboard Quick som kostar pengar men inte kräver någon ritförmåga ;) Annars kan man ju alltid använda sitt vanliga redigeringsprogram och importera fina bilder som man hämtat på nätet...

Posted

Det kommer, tack för tipsen gällande program!

Ja, Soundscapes/Soundboards kanske mest fungerar för min del då! =P

Men, då kommer ni få se detta med en storyboard sen!

Med Vänlig Hälsning

Dan