Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så var det dags för mig att visa lite vad jag har gjort. Här är en film som jag gjorde tillsammans med några klasskamrater under en temavecka i skolan. Uppgiften var att göra en kortfilm om stress. Tanken var att det skulle vara en person som gick igenom en dag på två olika sätt - stressat och ostressat. Detta framgår dock dåligt eftersom vi inte hann spela in vissa scener och att vi inte kunde göra vissa effekter i brist på bra mjukvara. Men jag tror trotts allt att den kan vara kul att se eftersom vi jobbat en hel del med att få fina vinklar, klipp och övergångar.

Här är en länk till sidan "sprocket" där jag laddat upp filmen. Tryck på bilden på sidan för att ladda ner filmen.

http://www.sprocket.se/media.php?id=270

Jag tar mer än gärna emot all typ av kretik, men det är ju alltid kul om den är konstruktiv.

Posted

Jag tycker att den har en del fina vinklar och bra tempo. Sen kan man alltid jobba mer med ljudet så att ett skarpt ljud inte klipps av bara för att man gör klipp i bilden. Tänkte på det i köks-scenen.

Sen tyckte jag det var lite kul med duschen också. Det ser ut som han som går in i duschen har svarta kallingar. De blir sedemera vita när snubben kommer in genom dörren igen. MEN, när han letar efter nycklarna på golvet ser det ut som han är naken under handduken. OK, kanske lite märklig sak att fokusera på.

Ätscenen är ju coolt gjord.

Jag tycker inte storyn är helt konsekvent berättad och jag har lite svårt att fatta slutet.

Posted

[citat=Mr.Man]Kul att du använder våran tjänst![/citat]

Kul att kunna använda den! :)

[citat=Gussyl]Sen tyckte jag det var lite kul med duschen också. Det ser ut som han som går in i duschen har svarta kallingar. De blir sedemera vita när snubben kommer in genom dörren igen. MEN, när han letar efter nycklarna på golvet ser det ut som han är naken under handduken. OK, kanske lite märklig sak att fokusera på.[/citat]

Om du ser när han sätter sig ned med ryggen mot sängen så har han faktiskt kalsonger på sig under handduken. Dock är det ett fel i duschscenen med handduken. För när vi fade:ar mellan de två klippen som vi har i början så har vi glömt att se till så att killen i duschen inte har på sig den vita och mkt synliga handduken. Handduken dyker sedan upp igen, hängandes. Men det är en läxa att lära sig - man måste ha koll på alla små detaljer. Tycker själv det är asjobbigt när saker inte stämmer överäns med varandra.

[citat=Gussyl]Jag tycker inte storyn är helt konsekvent berättad och jag har lite svårt att fatta slutet.[/citat]

Det egentliga slutet tog vi faktiskt bort för att dialogerna blev så dåliga. Det körde ihop sig där kan man säga och vi bestämde oss för att skita i storyn och bara ta med det som blev bra. Tanken med slutet var att den stressade personen skulle komma hem helt slut. Sen skulle han få kontakt med den lugna som skulle förklara för honom hur man blir lugn. Sen skulle de båda "sättas ihop igen". För de delas ju i början av filmen. Även om det kan va otydligt.

Tack för att du kollade på filmen och kom med bra kretik!

Posted

Som sagt känns slutet konstigt, hade det inte varit snyggt om det slutade med att de båda gick och la sig samtidigt t.ex.? Sen hade jag personligen byggt upp filmen med temat att det egentligen inte går fortare om man stressar, så att den lugna personen hela tiden kommer ikapp den stressade. Nu fårstår man inte vad allting leder till eftersom man inte vet "vem" som är i slutscenen.

Sen tycker jag att ni kunde ha gjort skillnaderna större mellan dom båda, att den stressade var supperstressad och att den lugna var superlugn.

I övrigt är det ganska snyggt gjort.

Posted

Som jag nämnt tidigare hade vi faktiskt spelat in en "ihopsättarscen". Problemet var bara att vi inte hade mjukvara till att klippa ihop materialet så som vi ville. Därför kunde vi inte använda scenen. Sedan saknas det en jobbscen som aldrig blev inspelad. Visst det är jävligt dåliga ursäkter men vi hade riktigt ont om tid. Nåväl... jag kan väl knappast säga att jag är nöjd med filmen själv.

Hur som helst ska jag tillsammans med en kompis börja jobba mer seriöst nu med en kortfilm. Tror den kommer ge en mer klar bild av vad vi går för.

Tack för att du komenterade!