Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi blev sugna på att göra en liten film över en helg. Det resulterade i den här kortfilmen om en ung man som skriver en roman på datorn när datorn plötsligt börjar skriva tillbaka till honom.

Länkar till filmen:

Youtube HD 720p:

Youtube HQ:

Exposureroom: http://exposureroom.com/kapitel1

Vimeo:

Avnjut!

Postad

Tycker det här är en väldigt fin och välgjord liten film.

Gillar att felskrivningen (medveten eller ej) är med i inledningen, ljudarbetet är också schysst och en bra och intressant filmidé för övrigt. Fotot är snyggt, som jag förstått det har du byggt din egen 35mm adapter? Kameravinklarna känns välkomponerade och uttänkta.

Några frågor bara, vad är det för bakgrund under eftertexterna?

Vid klippet som börjar vid 01:20 är där en vit prick ungefär i mitten av bilden?

Postad

Kul att du gillar den!

Felskrivningen var inte medveten när jag spelade in, men jag klippte ändå in den i filmen för att det gav en naturlig, mänsklig känsla.

35mm-adaptern är mycket riktigt ihopsatt av mig.

Bakgrunden till eftertexterna blev till av en slump när jag filmade datorskärmen samtidigt som jag spelade in på datorn. En slags rundgång helt enkelt.

Den vita pricken i klippet vid 1:20 är en högdager i datorskärmen i förgrunden. Somliga ogillar den, men jag själv tycker att den ger bilden lite extra karaktär. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...