tomasz1985 Postad 26 oktober 2004 Postad 26 oktober 2004 Hur funkar fire wire + dv cam? Vad är skillnaden mellan firewire och ett hederligt dv kasettdeck? peace 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 FireWire är inget videoformat, det är en standard för överföring. Skildnaden är därför att firewire är vad du (helst) använder för att förmedla filmen mellan exempelvis DV till dator, eller dator till dator, eller dator till DV :) Du KAN även använda USB 2.0, men jag har personligen inte speciellt goda erfarenheter av det. 0 Citera
tomasz1985 Postad 31 oktober 2004 Författare Postad 31 oktober 2004 Ok, men vad jag menade var ungefär ifall det blir någon skillnad i hastigheten eller kvalitén i överförandet av innehållet från antingen dv kasett deck eller via firewire. 0 Citera
Ronnie Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 Någon hastighetsskillnad blir det inte. Många DV-deck använder firewire som överföring (tillsammans med andra standarder). 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 Nu blir jag lite konfys här. Vad menar du med att föra över via DV kassett deck? Menar du analogt så blir det absolut generationsförlust, firewire & usb ska ha 100% kvalitet hela vägen om det inte blir dropouts (vilket jag fått en hel del av med usb), vilket jag mer räknar som ren överföringsdödare. 0 Citera
tomasz1985 Postad 31 oktober 2004 Författare Postad 31 oktober 2004 I skolan när vi loggar så har vi "kasettdeck" för dv band som är bärbara, vet inte riktigt vad dem kallas. Vad är analogt då? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.