Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej allihopa!

Sekvensen är en scen ur min slutproduktion som jag gjorde sista året (2002) på Medieprogrammet i Växjö.

Det är det ända klipp ur filmen som jag har på datorn.

Filmen heter Ägghuvudets Badrum och den fullständiga längden är 26 min.

Klippet är 1, 37 min (25 MB)

Jag förstår att sekvensen säkert är helt obegriplig då den är ryckt ur sitt sammanhang men jag skulle ändå gärna vilja höra vad ni tycker. Likaså Pace som fotat filmen vill ha konstruktiv kritik.

BORTTAGEN

Posted

Det som jag gillade mest var åkningarna. Riktigt jämna och fina, hur har ni gjort dem?

Tycker det ser konstigt ut att han först sitter vid fönstret, och sen får man se att det är en massa böcker där han satt. Man får känslan av att det borde vara ett annat fönster fast än att det inte är det.

Eller är det så att rummet är tomt först och han sedan fyller han det med böcker?? Detta framgår i så fall mycket dåligt, en översiktsbild på ett bokfritt badrum innan närbilden på killen hade fått det att funka.

Jag tycker det såg bra ut annars, fina vinklar och så, hade varit intressant att få se hela filmen.

Posted

[citat=FredsAmiralen]Det som jag gillade mest var åkningarna. Riktigt jämna och fina, hur har ni gjort dem?[/citat]

En gammal dolly/stativ med hjul. Ganska värdelöst faktiskt, men det gick att göra okej åkningar med lite möda.