Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har letat som 17 på Internet inför ett par kommande produktioner, men jag iofs inte satt mig vid dvd-programmet och provat.

Vad är det maximala antalet kapitel på en spår ("title") på en DVD?

Är det lika på en BR?

Finns det nån tabell över skillnader mellan DVD och BR nånstans på nätet över specifikationer likt denna, bildformat, menystorlekar etc? Inte ens via Wikipedia hittar jag nått denna gången.

• 2 veckor senare...
Postad

Tack!

Encore gick i alla fall i taket på 99 kap.

(Jag har några bildspel, som jag därmed måste se till att de blir max 99 bilder. Jag sätter nämligen nytt kap på varje bild så det är enkelt att bläddra om man vill det.)

Postad
(Jag har några bildspel, som jag därmed måste se till att de blir max 99 bilder. Jag sätter nämligen nytt kap på varje bild så det är enkelt att bläddra om man vill det.)

Eller, gå runt den begränsningen genom att använda flera Timelines. Om du har tex Timeline 1 och Timeline 2 så sätter du End Action på Timeline 1 till Timeline 2. Vips och du har möjlighet att ha 198 bilder sammanlagt istället för 99 bilder utan att det märks att du blandat in ytterligare Timelines. Fler Timelines - Fler kapitel utan att det märks alltså. :)

Postad

Jo, tack. Det tänkte jag på, playlist, end action etc. Men jag misstänker att kapitelnumreringen startar om på 1 igen på Timeline2, så i detta fall valde jag att anpassa mitt upplägg till de tekniska begränsningarna.

Peter

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...