Gå till innehåll

3G Talkshow (5 min)


Recommended Posts

Hallå!

 

Så det här är det senaste projektet som jag och några vänner arbetat med. Filmat med en DVX100B (PAL) + Cinevate Brevis 35mm Adapter.

Redigerat i Premiere Pro CS4 + After Effects CS4

Det är en introfilm för en talkshow.

Idéen bygger på - "Hur man skapar världens mäktigaste talkshow värd"

 

Efter 20 timmar av jib-byggande, 20 timmar av planering, 20 timmar av filmande och 30 timmar av redigering blev resultatet det här:

 

 

Svenskt tal och engelsk text. Var fri att kritisera och komma med förslag på förbättringar. Hoppas ni gillar den! Återkommer med lite bilder.

 

Åh förresten, är det någon som vet vad ordet grigoröst betyder?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Mm jag är inte riktigt nöjd med slutet, jag tycker att filmen skulle fungera bättre om man slutar vid ögat där runt 3 minuter.

 

När ni påpekar ljudet är det den andra dialogen? Just den delen blev vår ljudkille sjuk och en av skådespelarna höll i ljudet... tyvärr.

 

Har en till talkshow att göra film till (30 juli deadline) och den ska vi jobba mer med att få till en story värd att berättas, lägga mer krut på story och (ljud) som ni påpekar =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...