EzekielMartyr Postad 19 april 2009 Postad 19 april 2009 Jag kikar lite på båda dessa kameror men kan inte bestämma mig för vilken jag ska införskaffa! Någon som kan göra så att det väger mer åt endera hållet? Spelar det någon roll vilken jag väljer? 0 Citera
StenR Postad 19 april 2009 Postad 19 april 2009 Jag tror de flesta här skulle välja XH A1. FX1 har inte XLR och ingen quasi-progressive mode (25f). Men jag tror att LCD-skärmen är bättre på FX1. Jämför också med FX1000. 0 Citera
High1ander Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Jag tror de flesta här skulle välja XH A1. FX1 har inte XLR och ingen quasi-progressive mode (25f). Men jag tror att LCD-skärmen är bättre på FX1. Jämför också med FX1000. FX har just en sadan Quasi-progressive, men det ar mycket battre att filma vanligt och gora progressivt i datorn (da kameran nar den gor det sjalv gor det ganska tattigt). FX har storre skarm, vilket ar trevligt for HD (men man maste anvanda Expand Focus anda). Jag foredrar bilden med FX men A1 ar battre rent tekniskt med XLR, etc... Skulle jag gora filmer dar jag har ljudupptagningen pa en annan sak an kameran sa valjer jag FX, annars A1. 0 Citera
StenR Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Man får nog vara nog med vilken FX-kamera också, finns ju FX1, FX7 och FX1000. Sen idag så kan man läsa om nya Panasonic HMC40 i samma prisklass... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.