simonsko Postad 17 april 2009 Postad 17 april 2009 Hur gör man för att öka kvalitén på videofilen i Adobe Premiere Elements 2.0? När jag sparar som WMV-fil anpassad för LAN blir ljudet OK men bildkvalitén suger! Hur ska jag göra? Vore väldigt tacksam om jag fick svar! 0 Citera
Kimster Postad 17 april 2009 Postad 17 april 2009 Hur stor får filen vara (MB och Pixlar) och på vilket medium ska den visas? 0 Citera
simonsko Postad 18 april 2009 Författare Postad 18 april 2009 Filformatet jag sparar i är WMV och för mig får filen bli hur stor som helst! Allt jag vill åt är högre kvalité för att videon ska kunna visas i HQ på Youtube! Har försökt med fmt=18 och fmt=6 men det funkar inte! 0 Citera
Nyaz Postad 18 april 2009 Postad 18 april 2009 Måste den vara just wmv? Jag har dåliga erfarenheter av att försöka exportera till sådana format... 0 Citera
Kimster Postad 18 april 2009 Postad 18 april 2009 Senaste WMV9 är en bra codec med bra kvalité i hög komprimering. Men för just YouTube så föreslås ju andra format för att öka "chansen" att det ska se bra ut där. Har ni följt YouTubes egna förslag om vilka inställningar man ska köra med? http://help.youtube.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=132460&ctx=sibling 0 Citera
simonsko Postad 19 april 2009 Författare Postad 19 april 2009 Skapade en egen inställning i Premiere och det verkar som om den ger bättre kvalité än den som redan finns! Jag ska experimentera lite mer tills jag hittar den ultimata förinställningen! Sen ska jag konvertera filen till H.264! 0 Citera
Max_H Postad 19 april 2009 Postad 19 april 2009 Bättre att köra ut det som DV och sen till h.264 via ngn tredjepartsmjukvara (eftersom din version av Elements har några år på nacken). DV-filen är din "högupplösta master" - sen kan du gå till vilka andra format du vill. /Max 0 Citera
simonsko Postad 20 april 2009 Författare Postad 20 april 2009 Tack för tipset, men jag har nu hittat den ultimata inställningen! :D För att få hög kvalité tänker jag konvertera från WMV till H.264 på http://media-convert.com/konverterar/ 0 Citera
Nyaz Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Geh, konvertera ett redan mosat format till ännu mer mosat... *kliar sig i huvudet* Jaja, du gör som du vill. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.