Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här länken går till den engelska trailern till min dokumentär om Ångtåget på Österlen, som drivs av museiföreingen Skånska Järnvägar. Tryck på HD-knappen när filmen startar!

Postad

Intressant film.

Men jag har svårt att hitta harmoni i klippen och ljudet och alla zoomningar. man kastat fram i händelserna på ett sätt som får mig att tro att det saknas delar av filmen.

/KN

Postad

Ja, visst saknas det delar i filmen som i sin helhet är 58 minuter. Det är ju en trailer och det skall märkas att det saknas det mesta men ändå ge en bild av vad det rör sig om.

Postad

Tack för synpunkter!

En kommentar kan möjligen vara intressant.

Filmen riktar sig mot personer med intresse för tåg och mot besökare vid museibanan ”Ångtåget på Österlen” – för övrigt Sveriges första veteranjärnväg på normalspår.

Filmen är 58 minuter lång och har därutöver en bonusdel på 8 minuter. Filmen innehåller svensk och engelsk talad kommentar med undertexter på några ställen.

Filmen/dokumentären skildrar föreningens verksamheter och innehåller också en del om den närliggande miljön som banan går genom. Berättelsen är indelad i sju delar som i sin tur är indelade i kapitel. Totalt finns 27 kapitel.

Filmen är inspelad och redigerad i HD men utlagd på DVD.

Det fanns önskemål från föreningen om en trailer. Efter studier av de trailers man kan se på SVT och på kommersiella kanaler kom jag fram till att det inte går att avgöra särskilt mycket om handlingen men att det går att få en rad glimtar från aktuellt kommande program.

Detta är anledningen till att jag hänsynslöst har härjat med filmens innehåll för att ge smakprov från filmdelar utan sammanhang men där sammanhanget delvis finns i den medföljande textrutan – till skillnad mot en TV-trailer.

Jag tar tacksamt mot synpunkter på resonemanget ovan inför nästa film, som jag hoppas blir klar till nyår och har en helt annan karaktär.

Postad

Missförstå mig inte. Det är inget fel på filmen utan på harmonin i klippen och ljudet. Bara för att det är en trailer så behöver det inte hacka fram. Med tanke på din signatur, Kill your darlings, så kanske du ska visa färre klipp i trailern.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...