livsan Postad 7 april 2009 Postad 7 april 2009 Har försökt att hitta en tutorial på hur man kan klona en människa så att man har lagt in samma peson flera gånger men att omgivningen blir transparent så att den inte överlappar tidigare inlagda personer. Kan man göra detta utan greenscreen? Skulle vilja att det fungerar som med Time Difference-effekten men att alla personer är helt synliga... Någon som vet? 0 Citera
Max_H Postad 7 april 2009 Postad 7 april 2009 Alt 1: Ingen green screen = Rotoscoping = Jobbigt. Alt 2: Enkel metod: Fast kamera, samma person ställer sig på olika platser och sen maskar du bilden. Fungerar inte om personerna måste "överlappa" varandra, då är du på Alt 1 igen. Tål att postas igen: Eller: http://www.fxguide.com/article463.html (Jag hade förmånen att äta middag med Gareth som gjorde "Atilla the hun" och han sa att i stort sett var färdig att lägga av med film efter den...) /Max 0 Citera
Peus Postad 14 april 2009 Postad 14 april 2009 Tjo, Max, vad menar du att Gareth var/är ” färdig att lägga av med film efter den”? 0 Citera
Max_H Postad 14 april 2009 Postad 14 april 2009 Han jobbade i från 7 morgonen till 11 på kvällen. Varje dag. I 5-6 månader (hans fru var sådääär glad). /Max 0 Citera
Danell Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Han jobbade i från 7 morgonen till 11 på kvällen. Varje dag. I 5-6 månader (hans fru var sådääär glad). /Max Han Gareth och jag har en och annan sak gemensamt vi. ;) 0 Citera
moviedirector88 Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 Så jäkla coolt! =) Föresten va kostar A.A.Effects CS4?? 0 Citera
Kimster Postad 27 april 2009 Postad 27 april 2009 Så jäkla coolt! =) Föresten va kostar A.A.Effects CS4?? t.ex. http://scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6291305 0 Citera
Maddox Postad 28 april 2009 Postad 28 april 2009 Det beror först och främst på vilket effekt-program du använder. Du kan iaf använda Difference Matte om ditt program har det. DM fungerar på det viset att den tar en cleanplate och jämför den med din shot plate och får på så vis ut matten från människan som finns på shot platen (och inte på cleanplaten). Så ja, det är en bra ide att ha en tripodad kamera. Sedan är det bara att göra en himmla massa shot plates där olika personer står på olika platser. Givetvis kommer det att behövas lite roto men det har väl ingen dött utav? Själv var jag lite av en rotomaster på ett företag i London :P. Allt beror på vad personerna ska göra, hurdan bakgrunden är och om den är rörlig eller inte samt vilken slags atmosfär det är. Allt detta kan avgöra om matten blir bra eller dålig på personerna. Lite hjälp på vägen erbjuder dock DM det är ju alltid trevligt så att man slipper rota 200 pers på 8 timmar som jag och mitt team blev satta på en gång i London. Det är dock möjligt med lite viljekraft. Annars skulle nog alternativet vara att ta med en blue/greenscreen med till inspelningsplatsen och masa in en hop människor bakom den och sedan flytta både hopen och screenen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.