Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare, jag läste manuset till the breakfast club och förstog inte vad (os) betydde

tlx BENDER (OS)

I've been here before, I know what

I'm doing!

ANDREW (OS)

No! Fix the door, get up there and

fix it!

BENDER (OS)

(screams)

Shut up!

Tack i förskott

Postad

Vilket innebär att de är med i scenen men syns inte utan befinner sig utanför bild, dvs off screen. VO är voice over vilket innebär berättarröst. Inte för att du frågade men bara för att förtydliga :)

Postad
Vilket innebär att de är med i scenen men syns inte utan befinner sig utanför bild, dvs off screen. VO är voice over vilket innebär berättarröst. Inte för att du frågade men bara för att förtydliga :)

os trodde jag också var t.ex. när personen tänker men är det vo?

Postad
os trodde jag också var t.ex. när personen tänker men är det vo?

Off screen innebär att karaktären som talar inte syns i bild, men ändå så att säga deltar fysiskt i scenen. Karaktären kanske syns i bild senare, eller kanske inte. Huvudsaken är att repliken hörs för de andra karaktärerna i scenen, inte bara för oss som ser filmen.

Voice over-repliker hörs bara för oss i publiken. Mer eller mindre en berättarröst alltså, som belyser och förtydligar. Om det är en persons tankar är det också VO, oavsett om personen syns i bild eller inte. Personens tankar ljuder ju bara för oss i publiken.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...