Hagwall Postad 22 oktober 2004 Postad 22 oktober 2004 Kan någon vänligen förklara skillnaden på DTS och 5.1? 5.1 vet jag ved det är men hur skilljer de sig åt? är DTS bättre? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 oktober 2004 Postad 23 oktober 2004 DTS stöder också 5.1-ljud. Jag tror du vill veta skillnaden mellan DTS och Dolby Digital. Eller? DTS är inte lika mycket komprimerat som Dolby så därför har det en aningen bättre kvalité. Men man ska använda det som ens egen förstärkare "föreslår" - om den stödjer båda, kan man välja den som låter bäst. 0 Citera
Hagwall Postad 23 oktober 2004 Författare Postad 23 oktober 2004 Tack! Det var ett sådant svar jag ville ha! 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 oktober 2004 Postad 31 oktober 2004 DTS har en betydligt bättre planerad kompression men blir även större. Personligen tycker jag det är väldigt stor skildnad i ljud, men inte alla förstärkare stöder det, plus att det blir mindre plats för extramaterial på skivan om du nu bryr dig om det :) DTS-Mastrat ljud brukar även bli uppåt en 3Db högre än DD, varför vet jag faktiskt inte än. Inte lätt att hitta hygglig dokumentation om någodera av formaten tyvärr. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.