silentninja Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 Hur skulle ni åstadkomma lysande/pulserande ögon? -rita i photoshop? -någon AE funktion? Det är bara ett kort ögonblick personens ögon ska lysa eller glöda (med ett rött eller grönt sken), alltså inte hela filmen. 0 Quote
orange Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 I After Effects så kan du skapa enn ny layer som är i den färgen du vill att ögonen ska lysa i. Sedan så masskar du dem så de blir i den formen attd e passar i ögat. Lägg till lite "Guassian Blur" och sedan får du animera hela layern så den hela tiden sitter i ögat (om det nu rör sig). I Photoshop får du först exportera filmklippet som .flm (filmstrip). Sedan tar du det i photoshop och målar i varje ruta ögat rött. 0 Quote
silentninja Posted October 21, 2004 Author Posted October 21, 2004 Ska testa AE varianten i kväll, det svåraste blir nog kanske att lyckas att få ett slags "pulserande" ljus, men man får väl prova att göra en animation som du skrev. 0 Quote
gogg Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 [citat=orange]I After Effects så kan du skapa enn ny layer som är i den färgen du vill att ögonen ska lysa i. Sedan så masskar du dem så de blir i den formen attd e passar i ögat. Lägg till lite "Guassian Blur" och sedan får du animera hela layern så den hela tiden sitter i ögat (om det nu rör sig). I Photoshop får du först exportera filmklippet som .flm (filmstrip). Sedan tar du inte det i photoshop och målar i varje ruta ögat rött.[/citat] Menar du att man inte ska ta in det i photoshop, och sedan måla.... hmm... det låter lite skumt. 0 Quote
orange Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Ja det gjorde det verkligen, jag skrev för snabbt för mig själv så jag la till ett extra ord tydligen :) 0 Quote
Ayame Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Jag skulle använda 3ds max och göra ett ansikte med två ögon, keya ögonrörelsen efter skådespelaren och sen läcka på önskad effekt/textur på ögonen och maska med hjälp av ansiktet, hur enkelt som helst. 1 Quote
Lasse_laser Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Då hade jag hellre trackat enbart ögonen, med pålagd effekt, mot ansiktet i 3ds max och sedan maskat bort det som inte ska synas i ett efterredigeringsprogram. 0 Quote
Ayame Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 jo så kan man också göra, men jag skulle samtidigt ha använd ansiktet för att lägga på ljus på skådespelarens ansikte så det verkligen ser ut som om ögonen lyser och inte är på lagda, lite svårt att förstå kanske.. 0 Quote
Shredder Posted December 21, 2004 Posted December 21, 2004 Jag hade nog använt combustion och gjort en partikel som pulserade i rött och sedan låtit denna tracka karaktärens ögon... Genom att ge partikeln dels glow för ögonen och dessutom en svagare glow med större radie kan man simulera att karaktärens ögonhålor också lyser upp av skenet. 0 Quote
Recommended Posts