ChrisSFP Postad 28 mars 2009 Postad 28 mars 2009 (ni får det saxat, är lite för tidigt på dygnet att skriva om till Svenska känner jag..) Here are a small podcast I did for the Transition magazine from the comp. This will also be publiced by several more magazines in Europe but Transition has a grace period since they paid for the production. Oxborn Session is one of the largest comps in Sweden with invited international riders. This years Nitro snowboards youngblood Anton Bilare stood out as the overall winner. It´s a sick event since it spannes 2 days and the final in the sunset/night is just a awsome setup aimed for the crowd. The riders compeat in 4 parts: Style, Technical, highest air and mayhem/crowdpleaser with no break for 1 hours 15 riders just drops in with about 15-20 sec part between them and only winners are proclaimed in the end. http://www.transition.se/podcast/trnstn_podcast_091.m4v Of if you would like screenshoots and info (in Swedish) http://transition.se/podcast.aspx?id=4105 This camera r-o-c-k-s! PP made from scratch by me. Btw. KxS solution works perfekt for snowboard even in higher FPS since the clips are so short! 0 Citera
ChrisSFP Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Om du inte vill ha den som Podcast finns den nu också på Vimeo 0 Citera
cutecats Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 måste säga att det känns mer som en film med snygga snowboard jumps än en snowboardfilm :/ det behövs nått mer än att bara ha riktigt gött material liksom. det kanske va för luddrigt för att fatta men aja jag fåpr förklara mer isåfall :) annars så va det riktigt go trix som gjorde det skoj men ja jag gillade skateboard delen mer då det blev lite mer än bara ett klipp bär hopp med snyggt ljus. :) 0 Citera
ChrisSFP Postad 31 mars 2009 Författare Postad 31 mars 2009 måste säga att det känns mer som en film med snygga snowboard jumps än en snowboardfilm :/ det behövs nått mer än att bara ha riktigt gött material liksom. det kanske va för luddrigt för att fatta men aja jag fåpr förklara mer isåfall :) annars så va det riktigt go trix som gjorde det skoj men ja jag gillade skateboard delen mer då det blev lite mer än bara ett klipp bär hopp med snyggt ljus. :) Tack för kritiken, men du satte huvudet på spiken verkligen. Siktade på att inte göra en "klassisk snowboard-edit" utan göra mer som en film om eventet med enklare, längre klipp och gå in för att fånga åkningen bättre. Skaten gillar jag själv också, speciellt när han faller och man får en closeup på Micke. Tyvärr är själva snowboarddelen inte lika chill att filma direkt då åkarna droppar in med ca 20 sek mellanrum så det bara matar folk under en kort tid så finns som ingen tid att filma lite lugnare faceshot och mys tyvärr. Man får springa med allt för att ens hinna byta vinkel. Har filmat snowboard i snart 15 år och det blir svårare och svårare att gå ifrån gamla idéer och göra nytt helt enkelt. Såg dock nya Nitro Roadwarriors segmentet från China som inspirerade mig rejält. Kommer mer grejjer nu i April då jag tänkte utveckla detta ändå mer just för att ingen gjort just åt filmhållet mig veterligt. 0 Citera
ChrisSFP Postad 31 mars 2009 Författare Postad 31 mars 2009 Självklart finns det nu även en HQ version på youtube också om någon vill ge sig på den istället ;) 0 Citera
cutecats Postad 31 mars 2009 Postad 31 mars 2009 Såg dock nya Nitro Roadwarriors segmentet från China som inspirerade mig rejält. oj ja den där gav inspiration till nästan allt ju :D nemen efter att jag skrev den där kommentaren så kollade jag in dinna andra vimeo videror och blev glatt överaskad att du hade gjort lite mer åt skejtarhållet filmer :D asså nu va ju det exakt vad du INTE ville uppnå men jag har blivit så sjukt förälskad i såna filmer nu så jag måste kritisera allt som inte är så xD aja riktigt snygga grejor iaf, man kanske borde börja lära sig att filmskejta :P 0 Citera
beta75 Postad 31 mars 2009 Postad 31 mars 2009 Jag saknade lite tajtare bilder. Några där åkaren fyller hela bilden. Man fick känslan av att vara distanserad från åkningen. Behövdes mer närvaro, I alla fall för att fånga mig, som inte pysslar med vintersport. Måste tillägga att det blir snygga bilder med ex1/3. Har du kört med 720p60? /KN 0 Citera
ChrisSFP Postad 6 april 2009 Författare Postad 6 april 2009 Jag saknade lite tajtare bilder. Några där åkaren fyller hela bilden. Man fick känslan av att vara distanserad från åkningen. Behövdes mer närvaro, I alla fall för att fånga mig, som inte pysslar med vintersport. Måste tillägga att det blir snygga bilder med ex1/3. Har du kört med 720p60? /KN Tackar, ja jag måste hålla med, blir sjuukt grymma färger för att inte tala om ljuskänsligheten, tyvärr förlorar man så mycket av detaljrikedommen när man kodar för nätet =( Hade en hel del stress med denna att få upp den på nätet då det var en tävling men nästa gång skall jag fläska på med att försöka maxa kvallan på vimeo. Det mesta är filmat i 720/24p/60fps (för att få Cinealta läget kör man 24p (eller 23,97p) så jag brukar ofta försöka hålla mig på det läget. Jag gjorde värsta rookiemisstaget, filmade ca 5 klipp slowmotion / 5 klipp i 1080/24p/24fps för att få lika mycket slowmotion som icke slow. Tyvärr så var det slumpen som avgjorde att många missade sina trick just när man körde "riktig" hastighet så videon blev lite väl slowmotion hela tiden men var lite väl mycket spring när man skall ta alla vinklar med en kamera så missade lite att se VAD jag verkligen filmade. Så kan det bli men var kanske inte det viktigaste man kan filma heller då just tävlingar kanske inte är min favorit att filma då man ofta blir väldigt låst både tid och vinkelmässigt.. för att inte tala om ljuset ;) Men den verkar vara allmänt omtyckt iallafall trotts lite småfel. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.