blund Posted October 19, 2004 Posted October 19, 2004 Jag har dragit en vanlig RCA-sladd (kallas komposit, va?) mellan TV-out och scartingången. När TV-mode inte är igång skickar ju programmet ut en fullt felfri testbild, men när jag väljer TV-Mode är bilden svart/vit. Färg å kontrast inställningarna verkar vara i sin ordning. Har oxå provat olika upplösningar. Grafikkort: "GeForce 3 Ti 200" Hjälp! jag använder TV-Tool v5.5 0 Quote
produceratv Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Jag har liknande strul med min laptop... den skickar Pal-B MEN funkar ändå inte... fortfarande resultatet av NTSC... inställningarna säger att det är rätt... men blir fortfarande skräp. Nå'n som känner igen det? 0 Quote
Ronnie Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Ibland kan man växla läge genom att trycka på scartkanalsknappen igen. T ex växlar jag mellan komposit och komponent på det sättet. 0 Quote
produceratv Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Inte detta i mitt fall i vart fall... spelar ingen roll vilken TV jag provar på. Samma sak till analog-in på videokameror också... 0 Quote
blund Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Jag har inte rört nånting - problemet försvann av egen vilja. Spoo-hooky. 0 Quote
Recommended Posts