maxend00d Posted March 14, 2009 Posted March 14, 2009 Vet inte om det här är i rätt tråd, men kunde inte hitta nått som passade in bättre, men iallafall: Jag undrar om man när man köper till exempel en kamera av en privatperson kan betala när paketet är vid posten, så man slipper lägga ut pengar och vara orolig att bli lurad? Jag är försiktig av mig och vill helst inte betala för något jag inte vet 100% att jag kommer få. Om någon vet så är jag väldigt tacksam för svar:) 0 Quote
jbergman Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Visst kan du göra det, om det är vad du och säljaren kommer överens om. Du vet dock fortfarande inte om det är en kamera eller en tegelsten i paketet. /Jakob 0 Quote
maxend00d Posted March 15, 2009 Author Posted March 15, 2009 Jo det är klart ett problem, men om man öppnar paketet på plats direkt efter man har fått den, kan man inte säga till dom och avbryta det då? skicka tillbaka paketet och få tillbaka pengarna? 0 Quote
Christian van Caine Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Bästa du kan göra är att enbart köpa av nån du kan hämta från direkt. 0 Quote
maxend00d Posted March 15, 2009 Author Posted March 15, 2009 Jo, men är det någon som vet ifall man kan avbryta köpet så direkt när man fått paketet om man inte fått det man beställt? 0 Quote
Christian van Caine Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Tyvärr, men skulle säga knappast. Det enda du kan göra är att polisanmäla det & försöka få kontakt med miffot som blåste dig om det skulle hända. 0 Quote
Recommended Posts