coleman45 Postad 12 mars 2009 Postad 12 mars 2009 Här kommer ännu ett verk av Erik och Alex!!! Är kanske mer ett crop test som blev helt ok. Filmat med en Canon xh-a1 och en sgpro rev 3 adapter. Objektiv Canon FD 28mm. Klipp och redigerat i Final Cut Pro och filter jag använt är Magic Bullet. Peace out/A 0 Citera
Mega99 Postad 12 mars 2009 Postad 12 mars 2009 du glömde någ något:) Shhh, vi kanske slipper undan. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 12 mars 2009 Postad 12 mars 2009 shhh, vi kanske slipper undan. haha..:d 0 Citera
coleman45 Postad 12 mars 2009 Författare Postad 12 mars 2009 Ok, hängde inte med på era svängar där,men de bjuder jag på! Peace 0 Citera
coleman45 Postad 12 mars 2009 Författare Postad 12 mars 2009 Ja jävlar ja, trött dalmas e inte att räkna med! Ok här är den: Sorry 0 Citera
kvällensdebatt Postad 12 mars 2009 Postad 12 mars 2009 gå humor. fattade inte så mycket av det hela:P. Ingen värkar vara rädd för kameran vilket gör den mer intressant att se på.;) 0 Citera
coleman45 Postad 12 mars 2009 Författare Postad 12 mars 2009 gå humor. fattade inte så mycket av det hela:P. Ingen värkar vara rädd för kameran vilket gör den mer intressant att se på.;) Nej tanken från början var kanske mer att göra ett kort crop test sen skrev Erik ihop några rader dialog som inte ska ha något sammanhang. Det hela är ett slags morgonmöte i exempelvis en verkstad. Men hur ser cropen ut??? Peace 0 Citera
Mega99 Postad 13 mars 2009 Postad 13 mars 2009 Usch vilken äckligt diffusion det var på videon. Skulle nog definitivt funkat bättre utan färg korrigering, och kanske med ljussättning (Eller ljus överhuvudtaget?) Manuset kanske var jättebra, men som videon är filmad så är det omöjligt att se på't. 0 Citera
cutecats Postad 13 mars 2009 Postad 13 mars 2009 hahaha är det seriöst bara två skådespelare?!? för isåfall så har ni all min respekt för det där va jävligt bra tajmat asså ^^ 0 Citera
coleman45 Postad 13 mars 2009 Författare Postad 13 mars 2009 hahaha är det seriöst bara två skådespelare?!? för isåfall så har ni all min respekt för det där va jävligt bra tajmat asså ^^ Får säga tackar tackar då:) Jag håller egentligen bara på med dokumentärfilm och info film, så det här med spelfilm tycker jag är lite luriga grejjer. Men det stämmer det är bara jag (Alex) och Erik som agerar. Vi spelade in karaktärerna till höger i bild först. Sedan fick vi dra in det klippet i FCP, för att kolla längden mellan pauserna och skriva ner tiden. Efter det spelade vi in karaktärerna till vänster och sitter med tidtagarur och på så vis håller vi kolla när vi ska prata, vrida blickar m.m. 0 Citera
coleman45 Postad 13 mars 2009 Författare Postad 13 mars 2009 Usch vilken äckligt diffusion det var på videon. Skulle nog definitivt funkat bättre utan färg korrigering, och kanske med ljussättning (Eller ljus överhuvudtaget?) Manuset kanske var jättebra, men som videon är filmad så är det omöjligt att se på't. Haha du diggade inte den asså??? Nej den kanske är lite för mycket men som sagt så är jag helt såld på magic bullet och var bara tvungen att dunka dit den.. ;-) 0 Citera
Mega99 Postad 13 mars 2009 Postad 13 mars 2009 Haha du diggade inte den asså??? Nej den kanske är lite för mycket men som sagt så är jag helt såld på magic bullet och var bara tvungen att dunka dit den.. ;-) Ett plus i kanten får du för jag trodde verkligen det var 4 skådisar xD 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.