Super-åttan Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Jag vet inte om jag har förstått det rätt men när jag har gjort förtexter i Adobe Premier Pro har jag klickat på file, new och title varpå jag har skrivit texten. Det blev himla snyggt när jag tittade på filmen i datorn men på den brända DVD:n så svischar varje textruta förbi med 1 bildruta i taget trots att jag hade ställt in längden i Adobe till flera sekunder. Detta i sin tur gjorde att filmen började för tidigt i förhållande till ljudet som spelades upp rätt. Jag måste väl inte göra 75 textrutor för att få en längd på 3 sekunder? Kan det vara brännaren som är begränsad? 0 Quote
jns Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Rullar texten? Isåfall måste du dra ut klippet så att det rullar i den takt du vill. Hur gjorde du när du exporterade till dvd? 0 Quote
Super-åttan Posted October 17, 2004 Author Posted October 17, 2004 [citat=jns]Rullar texten? Isåfall måste du dra ut klippet så att det rullar i den takt du vill. Hur gjorde du när du exporterade till dvd?[/citat] Nej, texten rullar inte! Jag sparade den som avi-fil först på skrivbordet, sen hämtade jag in filmen i brännarprogrammet och brände den. Är det inte så man gör? 0 Quote
jbergman Posted October 17, 2004 Posted October 17, 2004 Om avi-filen som du har på skrivbordet ser bra ut så låter det som en bugg i brännarprogrammet, alternativt någon inställning som du har missat, men det låter konstigt. Jag menar, när du väl har fått din färdiga avi från premiere så har ju redigeringsprogrammet inte längre någon roll i sammanhanget. /Jakob 0 Quote
Super-åttan Posted October 17, 2004 Author Posted October 17, 2004 [citat=jbergman]Om avi-filen som du har på skrivbordet ser bra ut så låter det som en bugg i brännarprogrammet, alternativt någon inställning som du har missat, men det låter konstigt. Jag menar, när du väl har fått din färdiga avi från premiere så har ju redigeringsprogrammet inte längre någon roll i sammanhanget. /Jakob[/citat] Nej, just det! Det är väl brännarprogrammet/brännaren som det hänger på. Jag har provat 2 olika DVD-brännare och det var samma problem att texten svischar förbi men i den ena brännaren/brännarprogrammet så verkar ljudet hänga med. Resultatet blir en stillbild som väntar in så att ljudet blir synkat efter förtexten. Alltså först alldeles för snabba texter, sen en stillbild på första bildrutan som väntar på startskottet så att ljudet stämmer. 0 Quote
Recommended Posts