Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har lagt in filer som är AVCHD på datorn.

Jag har för tillfället inte hårdvara nog att kunna spela upp filmerna för att kunna redigera ordentligt i PP.

Däremot så kan jag spela upp filmerna i after effects så jag har exporterat filerna därifrån med Adobe Encoder.

Problemet är att bilden blir väldigt ryckig när jag spelar upp.

Jag tyckte mig se något ryck även i redigeringsprogrammet men ändå inte på samma sätt.

På kameran så flyter bilden på utan problem.

Jag exporterar till den förinställda inställningen 720p utan att ändra med filformatet MP4

Vad bör jag testa för att få resultatet att flyta på bra?

Postad
Du exporterar, från Encore, som en webbsida alltså? Och spelar upp i webbläsaren?

Eller menar du Adobe Media Encoder?

/Max

Du förstod min felskrivning

Postad

Och nästa fråga är... kolla så du verkligen exporterar i 25 fps.. har sett att After Effects ibland både ändrar till 30 och 24 beroende på vad du gjort innan..

Postad
Om du återimporterar filmen till PPro och stegar fram ruta-för-ruta, är det några konstigheter då?

Vilken spelare använder du?

/Max

Jag kan inte titta på filmen i PPro. Jag kan bara se filmen i slowmotion i AE (Dock efter att ha tittat på den en gång så flyter den på bra, den renderas kanske samtidigt)

Jag har provat att exportera till Mp4 (H264) och använder då VLC.

Har även provat att exportera i F4V och använder då flashspelaren

Det kanske har något att göra med om jag exporterar till 24P eller 25P?

Fast när jag har exporterat en större fil på ett par minuter så brukar den första halvan vara ryckig men den andra flyter på bra

Jag hinner inte märka det med korta klipp men jag tror att det händer samma grej

Postad
Och nästa fråga är... kolla så du verkligen exporterar i 25 fps.. har sett att After Effects ibland både ändrar till 30 och 24 beroende på vad du gjort innan..

Jag kryssar för "25p" och har även provat med "24p" när jag är i Adobe Media Encoder

Postad

En annan grej.

Det är förinställt att bilden är progressiv.

Kameran jag använde är ingen bra kamera egentligen och har få manuella inställningar.

Exempelvis så hittade jag aldrig där man kunde byta mellan FPS och P och I

Dock så hade den begränsningen 50i\60i på 1080p vilket inte är en chock eftersom det är en billig kamera.

Frågan är då. är "Fältordning": Inget (Progressiv), övre eller nedre?

Postad

Jag provade att spela upp det ordentligt nu redan i redigeringsprogrammet.

Innan kollade jag bara på bitar, det verkar nu som att det rycker redan där.

Vad kan problemet vara?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...