Desertwalker Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 Hej Jag har en hårddisk på ca 160 gb (Lacie är märket) som jag köpte på teknikmagasinet för ett tag sedan. Allting har fungerat bra tills nyss då den har börjat bli seg utav bara f*n och allting hackar då man tittar på filmer eller lyssnar på musik i windows media player eller vilken mediespelare som helst. Jag jämförde med en fil som låg på min dators C: hårddisk, och då hackade det inget alls. Det som är konstigt är att den inte borde hacka då jag faktiskt bara använder 97gb av de 160gb som den har. Någon som vet vad jag ska göra för att få bort lagget? Eller är det bara att ge upp med att försöka lösa det och ringa kundtjänsten hos lacie? Tack på förhand 0 Citera
ronnylov Postad 19 mars 2009 Postad 19 mars 2009 Kanske hårddisken används av något annat program såsom t.ex. antivirus-scanner, indexerare eller automatisk defragmentering. Har den fortsatt att vara seg eller var det bara tillfälligt? 0 Citera
Zootsuit Postad 20 mars 2009 Postad 20 mars 2009 Akta er för Lacie speciellt de svarta de har en tendens att bli riktigt varma och kan då stänga av sig själva... 0 Citera
Max_H Postad 21 mars 2009 Postad 21 mars 2009 ...stänga av sig själva... ...för alltid... :( //Max 0 Citera
Kimster Postad 21 mars 2009 Postad 21 mars 2009 Hade en "grå" som inte vill starta. Om det berodde på att jag tappat den i golvet lite grann vet jag inte... men iaf jag öppnade den och fick hjälpa att snurra igång skivan med tummen.. det gick lite trögt först med efter ett varv eller två fick jag snurr på den. Satte på locket igen och koppla in den och kunde rädda 95% av innehållet. De övriga 5% hade eventuellt fått någon fysisk skada av armen tror jag. Sektorerna ville inte vara med där iaf. 350GB video-råmaterial räddat iaf. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.