Kallefilm Postad 2 mars 2009 Postad 2 mars 2009 Har ett litet skavande ljud från bandaren på min XM-2. Har nån erfarenhet från detta? Är det på väg att paja? Kan man själv göra nåt? 0 Citera
Tomas film Postad 7 mars 2009 Postad 7 mars 2009 Hej! Tyvärr har jag erfarenhet av krånglande badtransport på Canon videokameror. På min XM1 har jag bytt hela bandtransporten då den börja "ticka". På min XL2 endast 4 år gamal har jag bytt hela bandtransporten då bilden tidivis hacka och blev "spårig". Jag tycker att denna del på båda kamerrorna är av särskilt låg kvalitet. Jag har köpt båda kamerorna nya och vårdat dom ömt och dom har inte heller gått särskilt många timmar. Arbetet är inget man kan göra själv. Som tur vara tycker jag priset på delarna var hyfsat ca 700:-- plus arbete. Intervison AB i Malmö (auktoriserad verkstad för canon) har utfört arbetet. Hoppas detta kan vara till hjälp Tomas 0 Citera
Kallefilm Postad 27 april 2009 Författare Postad 27 april 2009 Jo jag förstår nog att den måste in på verkstad. Men ännu så länge fungerar den, det bara låter lite.. 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 29 maj 2009 Postad 29 maj 2009 Samma för mej efter 5 års filmande med min XM2:a. Då begynte dv-banden att trassla sig i kameran. Inskick till Intervision i Malmö gjordes och kostade mej ca. 3000:-. men nu funkar den. Man får räkna med tämligen höga kostnader för rep. av just stillbild -och videokameror. Men man har inget val. Hoppas det ordnar sig med din kamera. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.