Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En kortfilm som jag och tre kompisar spelade in på en dag.

http://www.youtube.com/watch?v=E3WyWaqgOCU

Vi spelade in den med en canon hv30, så välj "watch in HD"

Vi försöker inte göra en mästerfilm utan gjorde det bara för att det är roligt så inga onödiga klagomål tack. Däremot får ni gärna komma med tips på saker man kan tänka på till nästa gång.

Postad

Jag gillar klippen. en del tagningar är coola.

Ett tips till nästa gång skulle väll vara mic om ni ska vara i samma miljö.

Att skippa texter gör ju väldigt mycket.

Ni fixar ju klippen i fighterna bra så mer fighter i nästa film;)

Ljudeffkter kan du ladda ner på http://www.independent.nu

kanske känner till den sidan?

Skådespeleriet ska jag inte klaga på. det var inte bra:P men vem fan är det. de kommer med tiden så att säga. ju mer man skådespear bättre blir det ju.

handlingen fattar jag inget av:P ingen aning om vad killarna ska göra eller något.

Förstår att det är rånare. eller? dom hamnar i problem.

Skulle vart mer fakta.

Men jag satt och kollade klart för det fanns något i filmen som fick mig att göra det aif.

Så det fanns spänning att titta klart.

Postad

Handlingen är egentligen bara att dom väljer ut en kille, märker att han går till jobbet samma tid varje dag, och sen ska dom bryta sig in men så kommer det en kille ivägen och allt spårar ur. :P

Har faktiskt inte sett den sidan, ska jag kolla in!

Tack för kritiken annars! :)

• 2 veckor senare...
Postad
Om ni verkligen vill göra film så måste ni satsa på den! Annars kan man strunta i det.

om du läst vad jag skrev så hade du sett att vi inte försökte göra en riktigt jävla bra film utan gjorde det för att det är roligt...

learn to read

Postad
Kanske onödigt att ladda upp här då? Det står "kolla min film". Jag betraktar det som att man skulle kunna ge feedback också. Det var min.

jag ska ge dig lite feedback.. bil aldrig filmkritiker, det är inte din grej:P

• 4 månader senare...
Postad
det finns inget i det som är bra:P

Vad menar du med det? Är det inte alls något rätt i det uttalandet? Jag tycker bara att det är onödigt att sumpa filmvärlden genom att göra halvdana filmer. Det är inget lönt med det...

Postad
Vad menar du med det? Är det inte alls något rätt i det uttalandet? Jag tycker bara att det är onödigt att sumpa filmvärlden genom att göra halvdana filmer. Det är inget lönt med det...

Håller delvis med. Har du gjort en film som du inte alls gått in för och menat att skapa bra, så har den inget att göra på ett filmforum. För all del, spela in filmer på en dag för att det är skoj - Men kom för fan inte till ett filmforum och förvänta er kritik som ni ändå bara svarar på med "Meh vi gjorde den ju bara på en dag för skojs skull!".

Håll er till Youtube och kompisars inkorgar.

När ni har en film som ni faktiskt kan säga är seriös och något ni gjort så bra ni förmått, då är ni välkomna tillbaka.

Postad
Om ni verkligen vill göra film så måste ni satsa på den! Annars kan man strunta i det.

Tänker inte ens kommentera hur jälla nedlåtande det där låter.

Ska alla vara som du finns det ju ingen mening med folk som är nya i filmvärlden att testa göra film för att senare kanske utveckla intresset för film. :)

Inge lönt? Nejnej filmvärlden går ju under för att några personer prövar göra en film bara för skojs skull och kanske utvecklar intresset för film senare, oja visst jätte farligt va? Jag sätter en peng på att vartfall hälften här på forumet har börjat med improvisations-filmer och senare slängt ut på antingen Youtube eller någon annan sida. De läggs på Youtube ofta av samma anledning som de postas här. ;)

---

Iallafall, pröva skriva ett litet manus för att få ihop en säker liten tråd i det hela, kanske på en två, tre sidor till en början och testa spela in. Ni kommer märka hur mycket lättare det blir att filma istället för att improvisera och samtidigt tänka ut vinkar och platser. :p

Tyckte jag kände igen musiken från nånstans, fick nån déjà vu känsla av det hela här.

Postad
Det gör tydligen jag och ganska många andra. En femåring skulle till och med fatta det här, hämta en femåring!

Oj två st :o wooow!!! Jag betvivlar starkt på att en femåring skulle kunna avgöra det. Sluta gå off-topic nu och tyst. Vi behöver ingen mer femåring, en räcker gott (du klassas snart som en så vi säger provisorisk), och bara det är ju redan svaret på hur mkt en femåring nu skulle "fatta"! :)

Postad

Jag är i kontakt med andra och är också övertygad om att andra tycker som jag. En femåring är väl också experimentell, eller? De kan väl också experimentera med filmer! :D Problemet är bara att voodoos "kolla min film" har blivit nedsumpad av dessa filmer. Det är bara det att jag inte gillar det :P Femåringar har jag däremot inget emot, barnslighet är gratis!

Postad

Oj det är säkert jääättemånga, inga vidare interligenta svar du fått med dig direkt.. men istället för att f*tt@ dig kan du väl iallafall försöka ge snubben lite "seriösa" tips istället för att försöka "skrämma iväg" honom.

Men betvivlar starkt på att du kommer lyckas med något av dem, så det är nog bara att knipa igen eller komma med något mer interligent nästa gång (vilket jag också betvivlar).

Du verkar mer "ivägen" än nåt annat just nu, därför skiter jag i att skriva mer om ditt pissrykte för att förhindra mer svar från dig vilket också gör tråden lite renare. ;)

Solong!

Postad
Oj det är säkert jääättemånga, inga vidare interligenta svar du fått med dig direkt.. men istället för att f*tt@ dig kan du väl iallafall försöka ge snubben lite "seriösa" tips istället för att försöka "skrämma iväg" honom.

Men betvivlar starkt på att du kommer lyckas med något av dem, så det är nog bara att knipa igen eller komma med något mer interligent nästa gång (vilket jag också betvivlar).

Du verkar mer "ivägen" än nåt annat just nu, därför skiter jag i att skriva mer om ditt pissrykte för att förhindra mer svar från dig vilket också gör tråden lite renare. ;)

Solong!

Fast om han inte kan göra något seriöst så vill vi ju inte ha honom här heller? Tror det är detta Simonkolina syftar på.

Postad

Det är väl ändå att dra en jävligt förhastad slutsats, defenetivt. Han har ju bara laddat upp EN film änsålänge, det är absolut inget att dränka någon för. Hade han där emot laddat upp kanske fem, sju likadana hade det kanske vart onödigt. Men en kortis, snälla, det är inget att ens starta debatt om.

Experiment är utveckling.

Postad
Det är väl ändå att dra en jävligt förhastad slutsats, defenetivt. Han har ju bara laddat upp EN film änsålänge, det är absolut inget att dränka någon för. Hade han där emot laddat upp kanske fem, sju likadana hade det kanske vart onödigt. Men en kortis, snälla, det är inget att ens starta debatt om.

Experiment är utveckling.

"Vi försöker inte göra en mästerfilm utan gjorde det bara för att det är roligt" - Om man själv vet att man inte varit helt seriös när man gjort filmen så hör den inte hemma här. Ingen har sagt att de ska dra härifrån eller aldrig posta en till film. Det som har sagts är att oseriösa filmer inte uppskattas.

Postad

Är du för klén för sånt är du nog inne på helt fel forum garanterat. Film är film. Lämna forumet och dra dit pepparn växer, där gillar de säkert uppkäftiga amatörkritiker och då har vi ett masigt troll mindre här. ;)

Klarar du inte av att tyda mina inlägg så ska du heller inte besvara dem utan att ens förstått hälften av dem.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...