GÄ till innehÄll

Recommended Posts

Postad

Utdrag ur en kortfilm inspelad december 2008.

OBS: Filmen Àr inte tillgÀnglig online lÀngre.

Filmad med Sony Z1, eazy jib.

Genre: mystik, skrÀck, thriller

LĂ€ngd: 05:51

Synopsis

In a future where the chance to get born as a slave is greater than a normal citizen, the main character gets enough of the endless work and humiliation and decides to leave. He follows a rumour about a person that can remove the slave mark on the left arm. A journey for a home and his loved one. A journey that will transform him into Metal Machine...

Postad

Helt Àrligt sÄ blev jag lite ledsen.. det kÀndes sÄ sorgligt att ni lagt ner en massa tid och ambition pÄ den hÀr filmen och sen sÄ fattade jag inte poÀngen med den.. NÀr jag sedan lÀste synopset sÄ fattade jag lite mer, mÀrkte inte att hans arm blev en yxa.. trodde bara han stal den :P

En film ska kunna stÄ pÄ egna ben, varför gjorde ni inte en 2 min lÀngre film med ett anslag som berÀttade för oss om hans situation? Att han var trött pÄ arbetet och allt annnat skit... Man förstod inte alls det ni ville berÀtta.

Det jag sÄg och fick berÀttat för mig var: en man kör och blir överfallen av random skogsfolk, de slÀpar ivÀg honom i en pÄse och hugger av hans arm i en stuga... Fast NEJ, armen Äkte inte alls av för det var bara en dröm! Han hÄller yxan i sin hand och springer tillbaka till bilen. SLUT

Men jib-tagningarna var underbara! lite mörkt ibland men annars var fotot nice! :)

Postad

Jag har inte sÄ mycket att sÀga om filmen Àn det som redan Àr sagt. Det jag tÀnkte mest pÄ var att vissa scener, som nÀr yxan tas frÄn husvÀggen sÄ ser det inte naturligt ut. Det kÀnns verkligen "and action" över det. Samma med nÄgra andra scener. Sen förstÄr jag att ni inte vill hoppa i sönder bilen, men det ser Àven lite B ut.

Ni skulle nog vinna en del att filma om stora delar av filmen och kanske en berÀttarröst i början som förklarar lÀget. För det var alldeles för mÄnga obesvarade frÄgor. Hela filmen egentligen.

Postad
Lump skrev:
Helt Ă€rligt sĂ„ blev jag lite ledsen.. det kĂ€ndes sĂ„ sorgligt att ni lagt ner en massa tid och ambition pĂ„ den hĂ€r filmen och sen sĂ„ fattade jag inte poĂ€ngen med den.. NĂ€r jag sedan lĂ€ste synopset sĂ„ fattade jag lite mer, mĂ€rkte inte att hans arm blev en yxa.. trodde bara han stal den 😛

En film ska kunna stÄ pÄ egna ben, varför gjorde ni inte en 2 min lÀngre film med ett anslag som berÀttade för oss om hans situation? Att han var trött pÄ arbetet och allt annnat skit... Man förstod inte alls det ni ville berÀtta.

Det jag sÄg och fick berÀttat för mig var: en man kör och blir överfallen av random skogsfolk, de slÀpar ivÀg honom i en pÄse och hugger av hans arm i en stuga... Fast NEJ, armen Äkte inte alls av för det var bara en dröm! Han hÄller yxan i sin hand och springer tillbaka till bilen. SLUT

Men jib-tagningarna var underbara! lite mörkt ibland men annars var fotot nice! 🙂

Filmen Àr inte fÀrdig, hela manuset finns som storyboard och sÄ fort vi fÄr mera tid kommer vi förhoppningsvis Äteruppta projektet och förlÀnga det. Bland annat med en inledning och en annan avslutning och en del omtagningar av vissa klipp. Vet att storyn inte framgÄr sÀrskilt vÀl, dÀrför synopsiset finns me dÀr. Se det som en sekvens ur en lÀngre kortfilm.

• 2 veckor senare...
Postad
Cool film. mycket fina jibtagningar och vÀldigt coola miljöer. Tycker filmen hÄller hög standard och den Àr bra gjord. Snyggt :)

Tackar! :) ja miljön gjorde mycket. Skulle kanske haft lite bÀttre ljussÀttning i huset. Sen framgÄr ju inte storyn sÀrskilt vÀl heller, men det Àr ju ett annat problem.

Postad

En sak som jag reagerar pÄ Àr att den Àr vÀldigt mörk (kanske Àr det bara mina instÀllningar pÄ skÀrmen) sÄ att jag hade svÄrt att uppfatta vad som egentligen hÀnde? GÄr det ljusa upp den lite?

Musiken tycker jag Àr stÀmningshöjande, men som andra skrivit sÄ kÀnns inte historien helt klar Ànnu. FÄr se sen pÄ det fÀrdiga resultatet.

Postad
En sak som jag reagerar pÄ Àr att den Àr vÀldigt mörk (kanske Àr det bara mina instÀllningar pÄ skÀrmen) sÄ att jag hade svÄrt att uppfatta vad som egentligen hÀnde? GÄr det ljusa upp den lite?

Musiken tycker jag Àr stÀmningshöjande, men som andra skrivit sÄ kÀnns inte historien helt klar Ànnu. FÄr se sen pÄ det fÀrdiga resultatet.

Den blev lite för mörk, framförallt i huset dÀr vi inte hade tillgÄng till belysning. Sen har vi dessutom mörkat ner och ökat kontrasterna i efterhand. Vet om att detta Àr ett problem.

Ja storyn kommer framgÄ tydligare i den fÀrdiga filmen. :)

Postad
Den dÀr mannen kan inte vara sÄ vÀrst poppis i framtiden om han kör en sÄ gammal bil ;)

(Och det skrivs vÀl Metallmaskinen? Sammansatt)

hehe nÀ kanske inte :)

aa de gör ju de. hade funkat bÀttre me engelska Metal Machine, men fÄr vÀl fixa de till nÀsta version.

• 1 mĂ„nad senare...
Postad

Har laddat upp en ny version av filmen (tredje).

NÄgot omklippt, justeringar i fÀrgkorrigering, ny ljud/musiklÀggning, engelska textskyltar. Lite lÀngre Àn förra versionen ocksÄ.

Kom ihÄg det Àr fortfarande en sekvens ur en lÀngre kortfilm sÄ handling framgÄr inte sÀrskilt vÀl, och den Àr fortfarande vÀldigt mörk pÄ sina stÀllen!

Shot with Sony Z1 and eazy jib.

runtime: 06:28

• 2 veckor senare...
Postad

jibtagningarna var ju klockrena! Enormt bra!:D

Vad för typ av jib anvÀnde du och om du köpte den...vart köpte du den?:D Du Àr vÀrd guld om du skulle kunna svara pÄ den frÄgan;)

Mycket bra film och som sagt var det fina miljöer. Stugan lÄg fint placerad:).

Bra jobbat;)

//MVH Raw

Postad
jibtagningarna var ju klockrena! Enormt bra!:D

Vad för typ av jib anvÀnde du och om du köpte den...vart köpte du den?:D Du Àr vÀrd guld om du skulle kunna svara pÄ den frÄgan;)

Mycket bra film och som sagt var det fina miljöer. Stugan lÄg fint placerad:).

Bra jobbat;)

//MVH Raw

Tack för kommentaren!

Jibben lÄnade jag av skolan, den heter eazy jib. Vet ej var man fÄr tag pÄ den.

Tack Àn en gÄng :)

• 4 veckor senare...
Postad

Har gjort en liten liten uppdatering av filmen 🙂

MusiklĂ€ggningen Ă€r ny, ljudet har ocksĂ„ fĂ„tt sig en genomgĂ„ng (skriket har bland annat plockats bort och ett skratt har lagts till pĂ„ ett stĂ€lle). Är inte helt sĂ€ker pĂ„ att det var rĂ€tt att plocka bort skriket, kanske borde ha lite snyftningar efter yxhugget istĂ€llet?

Annars Àr det mest lite smÄsaker som finjusterats. Fortfarande saknas den fÀrdiga inledningen och avslutningen, plus nÄgra tagningar mellan att huvudpersonen springer frÄn huset och att han kommer fram till bilen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

GĂ€st
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Ă…terstĂ€ll formatering

Endast 75 max uttryckssymboler Ă€r tillĂ„tna.

×   Din lĂ€nk har automatiskt bĂ€ddats in.   Visa som lĂ€nk istĂ€llet

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terstĂ€llts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sĂ€tt in bilder frĂ„n URL.

• Skapa nytt...