johancederholm Postad 17 februari 2009 Postad 17 februari 2009 Utdrag ur en kortfilm inspelad december 2008. OBS: Filmen är inte tillgänglig online längre. Filmad med Sony Z1, eazy jib. Genre: mystik, skräck, thriller Längd: 05:51 Synopsis In a future where the chance to get born as a slave is greater than a normal citizen, the main character gets enough of the endless work and humiliation and decides to leave. He follows a rumour about a person that can remove the slave mark on the left arm. A journey for a home and his loved one. A journey that will transform him into Metal Machine... 0 Citera
Lump Postad 18 februari 2009 Postad 18 februari 2009 Helt ärligt så blev jag lite ledsen.. det kändes så sorgligt att ni lagt ner en massa tid och ambition på den här filmen och sen så fattade jag inte poängen med den.. När jag sedan läste synopset så fattade jag lite mer, märkte inte att hans arm blev en yxa.. trodde bara han stal den :P En film ska kunna stå på egna ben, varför gjorde ni inte en 2 min längre film med ett anslag som berättade för oss om hans situation? Att han var trött på arbetet och allt annnat skit... Man förstod inte alls det ni ville berätta. Det jag såg och fick berättat för mig var: en man kör och blir överfallen av random skogsfolk, de släpar iväg honom i en påse och hugger av hans arm i en stuga... Fast NEJ, armen åkte inte alls av för det var bara en dröm! Han håller yxan i sin hand och springer tillbaka till bilen. SLUT Men jib-tagningarna var underbara! lite mörkt ibland men annars var fotot nice! :) 0 Citera
bassbucket Postad 18 februari 2009 Postad 18 februari 2009 Jag har inte så mycket att säga om filmen än det som redan är sagt. Det jag tänkte mest på var att vissa scener, som när yxan tas från husväggen så ser det inte naturligt ut. Det känns verkligen "and action" över det. Samma med några andra scener. Sen förstår jag att ni inte vill hoppa i sönder bilen, men det ser även lite B ut. Ni skulle nog vinna en del att filma om stora delar av filmen och kanske en berättarröst i början som förklarar läget. För det var alldeles för många obesvarade frågor. Hela filmen egentligen. 0 Citera
johancederholm Postad 18 februari 2009 Författare Postad 18 februari 2009 Lump skrev: Helt ärligt så blev jag lite ledsen.. det kändes så sorgligt att ni lagt ner en massa tid och ambition på den här filmen och sen så fattade jag inte poängen med den.. När jag sedan läste synopset så fattade jag lite mer, märkte inte att hans arm blev en yxa.. trodde bara han stal den 😛 En film ska kunna stå på egna ben, varför gjorde ni inte en 2 min längre film med ett anslag som berättade för oss om hans situation? Att han var trött på arbetet och allt annnat skit... Man förstod inte alls det ni ville berätta. Det jag såg och fick berättat för mig var: en man kör och blir överfallen av random skogsfolk, de släpar iväg honom i en påse och hugger av hans arm i en stuga... Fast NEJ, armen åkte inte alls av för det var bara en dröm! Han håller yxan i sin hand och springer tillbaka till bilen. SLUT Men jib-tagningarna var underbara! lite mörkt ibland men annars var fotot nice! 🙂 Filmen är inte färdig, hela manuset finns som storyboard och så fort vi får mera tid kommer vi förhoppningsvis återuppta projektet och förlänga det. Bland annat med en inledning och en annan avslutning och en del omtagningar av vissa klipp. Vet att storyn inte framgår särskilt väl, därför synopsiset finns me där. Se det som en sekvens ur en längre kortfilm. 0 Citera
filipsvensson Postad 26 februari 2009 Postad 26 februari 2009 Cool film. mycket fina jibtagningar och väldigt coola miljöer. Tycker filmen håller hög standard och den är bra gjord. Snyggt :) 0 Citera
johancederholm Postad 26 februari 2009 Författare Postad 26 februari 2009 Cool film. mycket fina jibtagningar och väldigt coola miljöer. Tycker filmen håller hög standard och den är bra gjord. Snyggt :) Tackar! :) ja miljön gjorde mycket. Skulle kanske haft lite bättre ljussättning i huset. Sen framgår ju inte storyn särskilt väl heller, men det är ju ett annat problem. 0 Citera
Fågelström Postad 28 februari 2009 Postad 28 februari 2009 En sak som jag reagerar på är att den är väldigt mörk (kanske är det bara mina inställningar på skärmen) så att jag hade svårt att uppfatta vad som egentligen hände? Går det ljusa upp den lite? Musiken tycker jag är stämningshöjande, men som andra skrivit så känns inte historien helt klar ännu. Får se sen på det färdiga resultatet. 0 Citera
johancederholm Postad 28 februari 2009 Författare Postad 28 februari 2009 En sak som jag reagerar på är att den är väldigt mörk (kanske är det bara mina inställningar på skärmen) så att jag hade svårt att uppfatta vad som egentligen hände? Går det ljusa upp den lite? Musiken tycker jag är stämningshöjande, men som andra skrivit så känns inte historien helt klar ännu. Får se sen på det färdiga resultatet. Den blev lite för mörk, framförallt i huset där vi inte hade tillgång till belysning. Sen har vi dessutom mörkat ner och ökat kontrasterna i efterhand. Vet om att detta är ett problem. Ja storyn kommer framgå tydligare i den färdiga filmen. :) 0 Citera
Mega99 Postad 28 februari 2009 Postad 28 februari 2009 Den där mannen kan inte vara så värst poppis i framtiden om han kör en så gammal bil ;) (Och det skrivs väl Metallmaskinen? Sammansatt) 0 Citera
johancederholm Postad 28 februari 2009 Författare Postad 28 februari 2009 Den där mannen kan inte vara så värst poppis i framtiden om han kör en så gammal bil ;) (Och det skrivs väl Metallmaskinen? Sammansatt) hehe nä kanske inte :) aa de gör ju de. hade funkat bättre me engelska Metal Machine, men får väl fixa de till nästa version. 0 Citera
johancederholm Postad 31 mars 2009 Författare Postad 31 mars 2009 Har laddat upp en ny version av filmen (tredje). Något omklippt, justeringar i färgkorrigering, ny ljud/musikläggning, engelska textskyltar. Lite längre än förra versionen också. Kom ihåg det är fortfarande en sekvens ur en längre kortfilm så handling framgår inte särskilt väl, och den är fortfarande väldigt mörk på sina ställen! Shot with Sony Z1 and eazy jib. runtime: 06:28 0 Citera
Raw Postad 8 april 2009 Postad 8 april 2009 jibtagningarna var ju klockrena! Enormt bra!:D Vad för typ av jib använde du och om du köpte den...vart köpte du den?:D Du är värd guld om du skulle kunna svara på den frågan;) Mycket bra film och som sagt var det fina miljöer. Stugan låg fint placerad:). Bra jobbat;) //MVH Raw 0 Citera
johancederholm Postad 9 april 2009 Författare Postad 9 april 2009 jibtagningarna var ju klockrena! Enormt bra!:D Vad för typ av jib använde du och om du köpte den...vart köpte du den?:D Du är värd guld om du skulle kunna svara på den frågan;) Mycket bra film och som sagt var det fina miljöer. Stugan låg fint placerad:). Bra jobbat;) //MVH Raw Tack för kommentaren! Jibben lånade jag av skolan, den heter eazy jib. Vet ej var man får tag på den. Tack än en gång :) 0 Citera
johancederholm Postad 6 maj 2009 Författare Postad 6 maj 2009 Har gjort en liten liten uppdatering av filmen 🙂 Musikläggningen är ny, ljudet har också fått sig en genomgång (skriket har bland annat plockats bort och ett skratt har lagts till på ett ställe). Är inte helt säker på att det var rätt att plocka bort skriket, kanske borde ha lite snyftningar efter yxhugget istället? Annars är det mest lite småsaker som finjusterats. Fortfarande saknas den färdiga inledningen och avslutningen, plus några tagningar mellan att huvudpersonen springer från huset och att han kommer fram till bilen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.