Gå till innehåll

Berättelse i Bilder


MovieMoe87

Recommended Posts

Funderar på att söka till en filmutbildning, har hört att de oftast har olika arbetsprover där man bland annat ska få berätta en berättelse med hjälp utav still bilder.

 

Tex ta 3 foton som berättar en historia eller scen.

 

Någon som har några idéer till en historia? Någon som kanske gjort något liknande förr?

 

Svar skulle uppskattas =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Spännande!! Gjorde en liknande uppgift för nån vecka sen. Då var uppgiften fem stycken bilder som skulle skildra ett yrke.

Det som kan vara knepigt är väl kanske att hitta ett yrke som man själv också tycker är spännande. Om man inte alls brinner för det man gör så, märks det ganska snart.

 

Hoppas det går bra, lägg gärna upp resultatet! =) //Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

En ide jag har, som jag tänkte göra för en sån här intagningsgrej är detta:

 

"Människans relation till en värld fylld av extas och hopplöshet"

 

Bild 1: Ett dagis med många barn. Ett barn håller i en mobil och alla andra barn tittar på barnets mobil. Typ "åh värsta coolt"

 

Bild 2: Barnet med mobilen sitter ensam på en gunga med sin mobil medans dom andra leker i bakgrunden.

 

Sen får man lägga till bilder där efter^^ Men berättelsen är väl typ. Mobilen som skulle förena oss människor är även den som kan göra det motsatta.

 

Lite konstig ide kanske?

Länk till kommentar
Share on other sites

En ide jag har, som jag tänkte göra för en sån här intagningsgrej är detta:

 

"Människans relation till en värld fylld av extas och hopplöshet"

 

Bild 1: Ett dagis med många barn. Ett barn håller i en mobil och alla andra barn tittar på barnets mobil. Typ "åh värsta coolt"

 

Bild 2: Barnet med mobilen sitter ensam på en gunga med sin mobil medans dom andra leker i bakgrunden.

 

Sen får man lägga till bilder där efter^^ Men berättelsen är väl typ. Mobilen som skulle förena oss människor är även den som kan göra det motsatta.

 

Lite konstig ide kanske?

 

 

fan jag gillar den :) fast jag vet inte om man kan få in den på mer bilder igentligen :/ då blir det väll för mycket tycker jag... men iden e bra :)

 

själv så ska jag nu hitta 3 bilder som jag måste använda till gymnasievalen :/ jag e så sjukt dålig på att bäretta en historia med bara bilder :( film är så mycket mer naturligt för mig :) aja du gav mig iaf lite inspiration med din ide Martin. tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag undrar är om man skriver ett manus innan? För jag ska nämligen ge mig på ett sånt här projekt och tänkte ställa upp på ett liknande sätt.

 

Först skriva själva premissen med berättelsen. Budskap osv.

 

Bild 1. Sen skriver jag vad bilden ska innehålla, från vilken vinkel bilden ska vara tagen, vad som ska finnas i bakgrunden, vad som ska sättas fokus på mm.

Bild 2. Skriva vad bild 2 ska innehålla osv.

Bild 3. Skriva vad bild 3 ska innehålla osv.

 

Sammanfatta: Förklara berättelsens betydelse till mig och varför jag vart just den osv.

 

Göra allt sånt klart innan jag ger mig på själva foto delen. Vad säger ni om det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...