Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag sitter och klurar på mitt nästa prjekt. Bör man kanske göra den på engelska istället för svenska, så att när man lägger ut den på internet så blir den mer internationellt gångbar. Dvs man kanske får lite fler som vill se den via tex youtube.

Om man nu vill skicka in den till filmfestivaler osv, är det då ett hinder vilket språk den är på? Om den nu skulle bli bra, vill man ju få ut den, och kanske försöka vinna ett pris med den eller så.

Postad

texta den. Svenska ses som exotiskt i många länder. Lite som franska filmer som ibland får högre betyg här bara för att (edast en teori dock)

Krävs mycket bra språkbegåvning hoss alla inblandade för att det inte ska falla platt på engelska.

Postad
texta den. Svenska ses som exotiskt i många länder. Lite som franska filmer som ibland får högre betyg här bara för att (edast en teori dock)

Krävs mycket bra språkbegåvning hoss alla inblandade för att det inte ska falla platt på engelska.

ok, e ju förstås en idé.

Den filmen jag ska göra är det inte alls mkt dialog i, bara lite i början, sen är det bara en person för sig själv som gör lite konstigheter.

Sen ser jag personligen inte det som ngt negativt att man har lite (läs lite) svensk dialekt i sin engelska. Ta en indier som pratar engelska, man ska ju höra var en kommer ifrån, och det bidrar till känslan tycker jag. Blir fånigt om man tex pratar superbrittisk engelska när man inte kommer därifrån.

Sen tänkte jag mkt så på för och eftertexter, de blir ju på svenska annars.

Om jag nu gör den på engelska, är det ngt hinder om jag vill skicka in den till festivaler tävlingar och dylikt?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...