Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Jag håller och undersöker vilka möjligheter det finns för lärare att filma föreläsningar. Gör detta som ett moment på en kurs jag läser. Så nu undrar jag om det finns någon switch som man kan koppla flera kameror till och som man sedan kan välja vilken kamera som ska gå till utgången, typ utrustning som tv använder i kontrollrummet, fas i en lightversion?!

Någon som vet?

Postad

Japp! Det ska vara i realtid. Det är en videomixer jag är ute efter. Använde fel term. Anledningen till att inte använda ett redigeringsprogram är att användarna av systemet inte ska behöva lägga ner en massa tid för att redigera ihop materialet. De vill kunna göra en snabb "realtidsklippning".

Behöver det vara i realtid?

Annars filma med alla kameror. Lägg "kameraspåren" på varandra i redigeringsprogrammet och klipp.

/KN

Gjorde ett snabbsök på google. Oj vilka prislappar! Någon som vet någon bra mixer med 3-4 kanaler?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...