Smash Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 (Jag har precis börjat redigera film och börjat lära mig Final Cut Express. Nu har jag en film som är 2,37 GB och på YouTube får det bara vara 1 GB.) Kan jag komprimera det till 1 GB? Blir det väldigt dålig filmkvalité då? Hur gör man? 0 Citera
Steffo Postad 14 februari 2009 Postad 14 februari 2009 Nej, det blir bra kvalitet. Använder du HD eller SD? Problemet är att det tar enormt lång tid att ladda upp 1GB till youtube, och sedan måste youtube komprimera vidare och resultatet av den komprimeringen verkar bli dåligt. Därför är det bättre att komprimera mer själv först. Jag tänker själv starta en liknande tråd. Att komprimera går säkert med ditt program, men jag kan inte det programmet. 0 Citera
beta75 Postad 14 februari 2009 Postad 14 februari 2009 .mp4 med h264 codec ger ofta ett väldigt bra resultat i förhållande till storlek. Passa bra för youtube. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.