Desertwalker Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Hejsan. Jag och min polare hade tråkigt, så vi tänkte.. aja.. vi filmar lite. Vi hade inget manus, var bara två stycken, och.. frös som f*n ute i kylan.. men vi lyckades endå på något vänster spela in. Handlingen är att två stycken datanördar beger sig ut för att försvara sitt land emot muslimerna som har startar gerillakrig emot Sverige. (hela handlingen står i filmen) Vet inte hur man fixar bilderna som jag tänkte skulle vara här då, men jag bifogade dom iallafall :S filmen kan ni ladda ner här (90mb, ca 1mb/s nedladdningshastighet från webhotellet) http://madness-skelleftea.se/allinone.wmv Notera: Vi var bara två stycken under hela inspelningen! 0 Citera
Valhall Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Enligt mig så är då detta en utav dom bästa grejer vi gjort, och det som vi har mycket idéer till ;). Frågan är ju bara den ifall vi kommer få lika bra creds här på Voodoofilm som på Hamsterpaj, men det får man ju alltid hoppas på :) 0 Citera
Martin Öberg Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Hmm vet inte. Idéen var ju ny helt klart. 0 Citera
Desertwalker Postad 27 januari 2009 Författare Postad 27 januari 2009 Hmm vet inte. Idéen var ju ny helt klart. Jo det är den ;D 0 Citera
fossen Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Tyckte att dialogerna var underhållande , vet inte varför. Dock så var resten sådär, detta är bara konstruktiv kritik, försöker inte att stampa på eran film. Först och främst så kan det kanske vara lite stötande för muslimer att alla svenska muslimer skulle starta gerillarkrig. Dessutom fattar man inte varför, tyckte iraqs regering bara det eller? Är det meningen att han i början som spelar bf ska ha något som helst med resten att göra? Finns det en koppling jag inte fattar? I slutet av filmen så blir det rätt så mörkt, man ser inte ett skit, vet inte om det är meningen att vara effektfullt eller om ni bara inte palla att filma nästa dag. Och en sista grej, gör muzzles lite större, såg mesigt ut när de sköt. Fortsätt! /F 0 Citera
Desertwalker Postad 27 januari 2009 Författare Postad 27 januari 2009 Tyckte att dialogerna var underhållande , vet inte varför. Dock så var resten sådär, detta är bara konstruktiv kritik, försöker inte att stampa på eran film. Först och främst så kan det kanske vara lite stötande för muslimer att alla svenska muslimer skulle starta gerillarkrig. Dessutom fattar man inte varför, tyckte iraqs regering bara det eller? Är det meningen att han i början som spelar bf ska ha något som helst med resten att göra? Finns det en koppling jag inte fattar? I slutet av filmen så blir det rätt så mörkt, man ser inte ett skit, vet inte om det är meningen att vara effektfullt eller om ni bara inte palla att filma nästa dag. Och en sista grej, gör muzzles lite större, såg mesigt ut när de sköt. Fortsätt! /F Handlingen är ju somsagt två datanördar som rycker ut i krig, så det är därför det är en person som spelar BF. Sen så förstår jag inte.. varför skulle det vara just taskigt emot muslimerna? Då skulle ju det vara lika så taskigt emot Somalierna (stavning? :P) i riktiga blackhawk down. Tack för kritiken anyway :) 0 Citera
Valhall Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Tyckte att dialogerna var underhållande , vet inte varför. Dock så var resten sådär, detta är bara konstruktiv kritik, försöker inte att stampa på eran film. Först och främst så kan det kanske vara lite stötande för muslimer att alla svenska muslimer skulle starta gerillarkrig. Dessutom fattar man inte varför, tyckte iraqs regering bara det eller? Är det meningen att han i början som spelar bf ska ha något som helst med resten att göra? Finns det en koppling jag inte fattar? I slutet av filmen så blir det rätt så mörkt, man ser inte ett skit, vet inte om det är meningen att vara effektfullt eller om ni bara inte palla att filma nästa dag. Och en sista grej, gör muzzles lite större, såg mesigt ut när de sköt. Fortsätt! /F Jag är ju han med M90-jackan och geväret, och det är även jag som spelar Battlefield i början :). Så ja, jag har ganska mycket med resten av det hela att göra ^^. Sen så är ju själva storyn också att det är två stycken gamers som rycker in i amerikanska armén efter att ha blivit starkt inspirerade utav Battlefield. Som sagt, komik och action i ett :) 0 Citera
fossen Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Handlingen är ju somsagt två datanördar som rycker ut i krig, så det är därför det är en person som spelar BF. Sen så förstår jag inte.. varför skulle det vara just taskigt emot muslimerna? Då skulle ju det vara lika så taskigt emot Somalierna (stavning? :P) i riktiga blackhawk down. Tack för kritiken anyway :) Tror det är svårt att göra den kopplingen mellan gamern och soldaten, jag gjorde inte det i alla fall. Dessutom, hur skulle man kunna fatta att den andra soldaten var en gamer också? I black hawk down är det ju baserat på verkliga händelser. Kom på en annan grej. När den ena slår den andra så är det ju tydligt att han slår framför honom, ta ur en annan vinkel istället. varsegod 0 Citera
Desertwalker Postad 27 januari 2009 Författare Postad 27 januari 2009 Tror det är svårt att göra den kopplingen mellan gamern och soldaten, jag gjorde inte det i alla fall. Dessutom, hur skulle man kunna fatta att den andra soldaten var en gamer också? I black hawk down är det ju baserat på verkliga händelser. Kom på en annan grej. När den ena slår den andra så är det ju tydligt att han slår framför honom, ta ur en annan vinkel istället. varsegod Det är lite svårt att ta ur flera olika vinklar då vi bara är två stycken (totalt) som gör hela filmen. Men vi gjorde iaf så gott vi kunde. 0 Citera
fossen Postad 27 januari 2009 Postad 27 januari 2009 Det är lite svårt att ta ur flera olika vinklar då vi bara är två stycken (totalt) som gör hela filmen. Men vi gjorde iaf så gott vi kunde. Det är väl bara att sätta den på ett stativ och trycka rec för att sedan ställa sig på plats. Tror jag säkert. 0 Citera
Desertwalker Postad 27 januari 2009 Författare Postad 27 januari 2009 Det är väl bara att sätta den på ett stativ och trycka rec för att sedan ställa sig på plats. Tror jag säkert. Enklare sagt än gjort då du är mitt ute i en tallskog :) Sen så gjorde vi inte detta så extremt seriöst heller.. 0 Citera
cutecats Postad 28 januari 2009 Postad 28 januari 2009 kände bara att när ni ändå snackade om 2 mans filmning så tänkte jag visa vad minna polare gjorde förra året med lite tejp en videokamera och en massa kläder :) det här e tvåan men ettan e ganska dålig :P vet inte vad redigerings programmet heter men det är ganska dåligt och följde med kameran :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.