Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tänkte kolla om det finns någon med erfarenhet av att ha sålt något filmprojekt - dokumentär, kortfilm, långfilm, serie etc till TV och höra lite hur ni gått tillväga? Var man ska rikta sig, och vad man ska tänka på när man försöker sälja sin idé? Varför jag frågar är att vi har ett projekt att filma framöver som det inte riktigt bestämt om det ska bli en kortare film (20,30,40 minuter lång) eller dela upp till en serie på 4-6 avsnitt (15 minuters avsnitt). Vi har väl en sorts deadline - inspelning maj - september. Och ett av målen är ju att kunna få in en slant på det här så det inte bara blir något kul man kan visa barnbarnen i framtiden. Man vill ju kunna fortsätta utvecklas utan att bli ruinerad. =)

Postad

Det är väl mer för vår egen skull vi har en deadline, få lite mer översikt för sakens skull, är det dumt tänkt? Men jag omformulerar mig, hur får man napp, hur har ni andra gått tillväga för att få napp från idé till produkt?

Postad
Det är typ bara SVT som visar kortfilm, novellfilm och liknande. Och de visar i stort sett bara egna produktioner.

nej det måste vara fel. hör att dom köpa in om dom anser att det av rba kvallete. altlså att folk kommer se detta.

Sen finns ju inga hiner föra att skicka in något till tv.

Om man håller sig till reglerna med musik så skicka in det!:)

Man kan ju inte få mer än ett nej.:)

Postad

Jag får väl ta reda på det mer direkt då det inte verkar vara någon här på voodoofilm som sålt till tv.

Man kan ju inte få mer än ett nej.:)

Nä precis =) Och får man ett nej så löser man det på annat sätt. Finns inga omöjligheter bara andra vägar att gå!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...