Gå till innehåll

byta namn på vista så man får mpg format?


cutecats

Recommended Posts

hej jag har en helt okej nybörjar kamera canon fs100 som har sina filer i mod format och sedan fick jag låna adobe superpaketet av en klasskompis pappa så jag använder premiere pro till att klippa med :) tyvär inte cs4 utan cs3 men jaja man kan ju inte få allt ;) problemet är iaf att premiere inte tillåter mod format och om jag har fattat det rätt så ska jag bara behöva byta namn i filerna från mod till .mpg men här är problemet... jag har vista ;( så jag kan inte bara trycka på filen och byta namn till mpg med skrollen för det fins ingen sådan ruta i fönstret... men som jag har fattat det så borde det vara samma sak om jag bara byter namn med att klicka två gånger på filen och byta till .mpg med det va det inte ;( så fins det några som är bra på Vista eller premiere pro cs3 som kan hjälpa mig?

 

tack i förhand :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Öppna mappen

Klicka på Ordna uppe till vänster

Välj Mapp- och sökalternativ

Välj fliken Visning

Ta bort bocken på Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

Tryck på Ok

 

Sen syns .mod efter filnamnet och det kan du ändra.

Sen gör du samma sak igen fast bockar för för att dölja tillägget.

Länk till kommentar
Share on other sites

Öppna mappen

Klicka på Ordna uppe till vänster

Välj Mapp- och sökalternativ

Välj fliken Visning

Ta bort bocken på Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

Tryck på Ok

 

Sen syns .mod efter filnamnet och det kan du ändra.

Sen gör du samma sak igen fast bockar för för att dölja tillägget.

 

nice tack tack :D finns det något lite lättare sätt att typ döpa om alla filerna samtidigt eller måste jag bara göra det en för en hela tiden... asså det är väll okej men lite jobbigt ;/ tack igen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

nice tack tack :D finns det något lite lättare sätt att typ döpa om alla filerna samtidigt eller måste jag bara göra det en för en hela tiden... asså det är väll okej men lite jobbigt ;/ tack igen :)

 

Det finns nog många program som kan göra det, jag har dock aldrig testat det men pröva det här gratisprogrammet :)

 

http://www.brothersoft.com/multiple-file-extension-renamer(mfxr)-173746.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns nog många program som kan göra det, jag har dock aldrig testat det men pröva det här gratisprogrammet :)

 

http://www.brothersoft.com/multiple-file-extension-renamer(mfxr)-173746.html

 

tack jag testade det men fattade det inte ^^ så jag googlade lite och hittade ett sätt utan dl :) http://eturkov.blogspot.com/2008/05/working-with-mod-files-in-adobe.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...