fossen Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Hej. Jag har reducerat bruset i en trailer jag har gjort. Jag använde de-noiser, ska jag göra det på resten av filmen också eller? Har denoiser någon mörk baksida? Vet att det kanske är en dum fråga, men brukar ni reducera? / F 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team_fagott Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Risken är att du förlorar i skärpa. titta på en tv eller videomonitor och döm själv. Kan passa på att varmt rek. neat video filter. det är nästan magiskt bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fossen Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 ok, tack. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Testa filtren och läs instruktionen med, kolla fullskärm i en monitor. Om man inte ser upp så kan speciellt hudtoner bli dåliga förutom skärpan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Under förutsättningen att åtminstonde fossen har förstått att den här kategorin är inriktad på ljud, så är den mörka baksidan att denoisers snor diskant & skapar artefakter. Men om det låter plågsamt brusigt, & du hanterar den försiktigt, så kan resultatet bli mycket bättre, ibland (dock inte med billiga prylar) faktiskt ohörbart försämrat :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts