fossen Postad 26 december 2008 Postad 26 december 2008 Ah hej. Blue Dudes Studios håller på att producera ''Fanatic 4'' och jag har gjort en trailer. Det är ett projektarbete till SO'n och handlar om terroism. Det har tagit 3 månader från manus till redigerande. Två dagars effektiv filmning och 2 veckors redigering. Vi filmade med en PD 150 och det är redigerat i premiere. EDIT: Yes här är den nya. hade 0 Citera
bassbucket Postad 26 december 2008 Postad 26 december 2008 Fattar inte mycket av trailern. Hör inte vad ni säger, förutom nåt enstaka ord. Förstår att det inte är seriöst. Men det känns inte ens kul. Kass trailer i övrigt. Hoppas du menar att det tog 2 veckor att redigera filmen och inte trailern. Konstigt att ni filmat i endast 2 dagar på 3 månader. Ditt "Men ah, kolla den" ger känslan oseriöst från början. Fast ni får säkert godkänt ändå...Det är ju inte redigeringen läraren bedömer. 0 Citera
fossen Postad 26 december 2008 Författare Postad 26 december 2008 Nej självklart tog inte trailern 2 veckor. Ang att du inte hör vad vi säger, hör rätt tydligt, men kan ju vara för att jag har redigerat den. Det skulle varit bättre att filma på fler dagar men vissa skulle åka bort, så det blev 2 långa dagar. Det tog lång tid att skriva manuset då faktan skulle stämma överens osv, knepigt att förklara men det var det som tog tid. Tar bort mitt "Men ah, kolla den", du har rätt. Jo vi fick godkänt, mer än så. tack för respons. 0 Citera
Mega99 Postad 26 december 2008 Postad 26 december 2008 Början av trailern såg bra ut, och jag tänkte att kanske var detta faktiskt någonting bra- Sen såg jag resten, som var åt motsatta håll. Ljudet är inte av så låg kvalité, men däremot är dialogen väldigt otydlig. Någon riktig story såg jag inte en skymt av =/ Jag ger den godkänt för att det ser ut att vara någonting. 0 Citera
fossen Postad 26 december 2008 Författare Postad 26 december 2008 håller helt med dig, blev rätt nöjd med inledningen men sen så gick det åt fanders ^^. Hur skulle jag kunna göra det bättre? Jag har ett nyhetsinslag där nyhetsuppläsaren säger att några terrorgrupper har tagit kontrollen över en stuga. Sen så har jag ett klipp när terrorledaren säger varför de gör som de gör och så. Kan jag använda detta för att göra det bättre? Borde jag ta bort det mesta av texten? tack för respons btw. 0 Citera
Mega99 Postad 26 december 2008 Postad 26 december 2008 håller helt med dig, blev rätt nöjd med inledningen men sen så gick det åt fanders ^^. Hur skulle jag kunna göra det bättre? Jag har ett nyhetsinslag där nyhetsuppläsaren säger att några terrorgrupper har tagit kontrollen över en stuga. Sen så har jag ett klipp när terrorledaren säger varför de gör som de gör och så. Kan jag använda detta för att göra det bättre? tack för respons btw. Vad bra att du håller med mig om inledningen- Då vet jag att vi är på ungefär samma sida här. Jag tycker skådisarna förstörde en hel del, så jag skulle personligen försökt bygga upp trailern på mer konstnärligt vis istället. Placera ut en massa "Terroristprylar" snyggt framför en bra bakgrund och ljussätt för att bygga upp nästan en surrealistisk look på det hela, sen kan du istället ha en voice over och flasha stillbilder från scenerna men hela tiden hålla den här surrealistiska biten som center. Sen kan du ha en sorglig melodi eller så spelandes tyst i bakgrunden, kanske tillochmed genom en radio onset, om du vill ha det mer "Dogma" style. Men baserat på vad jag såg i trailern skulle jag vara försiktig med att använda faktiska klipp från filmen, och endast använda noggrant utvalda scener. 0 Citera
fossen Postad 26 december 2008 Författare Postad 26 december 2008 Jodå vi är på samma sida. Tyvär har jag inte tid och ork att hålla på att placera ut grejjer och så, skulle hellst vilja använda grejjer från filmen. Men tack för tippset. Tror att jag ska försöka använda ljudet från nyhetsuppläsaren, ger en rätt klar bild. Sedan ska jag skrota det mesta av texten. 0 Citera
fossen Postad 26 december 2008 Författare Postad 26 december 2008 Borde jag fixa undertexter när terroristen pratar i början? 0 Citera
jmalmsten Postad 27 december 2008 Postad 27 december 2008 Har suttit och kollat igenom 2 gånger. Och jag vet inte om det är för att jag har hörlurarna på mig eller vad. Jag ser trailern i HD (med lilla länken jag nyss upptäckt på undersidan av youtube-videos). Och all tal ligger grötigt i vänster kanal. Låter som talet är stressat och av låg ljudkvalitet (tysta bitarna mellan snacken drar uppmärksamheten åt sig då bruset försvinner). Låter också lite som en telegram-uppläsning "lalalalalalala alallalaa, STOP.... paus... lalalalalalallalalala, stop... paus...etc " talet i starten... är det inte historien killen drar i Team America för att övertyga talibanerna om att han är muslim?;) Jag gillar konceptet i stort, 4 muslimska fundamentalister som går runt och utövar gudomlig Jihad på orättskaffens män. Synd att genomförandet i filmningen blev så haphazard. Finns ju potential för saker i stil med och Garth Marenghi's DarkPlace... Två riktiga guldkorn när det kommer till "oseriösa spoof"-serier med kvalitet. Som någon så finurligt sade... Var så oseriös ni vill, men humor måste tas på allvar... annars är det inte roligt Studera det ni vill spoofa (det som får mig att skratta mest i dylika produktioner är när dom lyckas fånga känslan av de riktiga filmerna), fixa stadiga vinklar, genomtänkta klipp, ta skådespelet på allvar och ordna upp ljudet... skitsamma om det blir efterdubb för att fixa det... många av mina favoritfilmer är efterdubbade;) Allt är inte botten dock... diggade verkligen texterna, speciellt i HD;) 0 Citera
fossen Postad 27 december 2008 Författare Postad 27 december 2008 Har suttit och kollat igenom 2 gånger. Och jag vet inte om det är för att jag har hörlurarna på mig eller vad. Jag ser trailern i HD (med lilla länken jag nyss upptäckt på undersidan av youtube-videos). Och all tal ligger grötigt i vänster kanal. Låter som talet är stressat och av låg ljudkvalitet (tysta bitarna mellan snacken drar uppmärksamheten åt sig då bruset försvinner). Låter också lite som en telegram-uppläsning "lalalalalalala alallalaa, STOP.... paus... lalalalalalallalalala, stop... paus...etc " talet i starten... är det inte historien killen drar i Team America för att övertyga talibanerna om att han är muslim?;) Jag gillar konceptet i stort, 4 muslimska fundamentalister som går runt och utövar gudomlig Jihad på orättskaffens män. Synd att genomförandet i filmningen blev så haphazard. Finns ju potential för saker i stil med och Garth Marenghi's DarkPlace... Två riktiga guldkorn när det kommer till "oseriösa spoof"-serier med kvalitet. Som någon så finurligt sade... Var så oseriös ni vill, men humor måste tas på allvar... annars är det inte roligt Studera det ni vill spoofa (det som får mig att skratta mest i dylika produktioner är när dom lyckas fånga känslan av de riktiga filmerna), fixa stadiga vinklar, genomtänkta klipp, ta skådespelet på allvar och ordna upp ljudet... skitsamma om det blir efterdubb för att fixa det... många av mina favoritfilmer är efterdubbade;) Allt är inte botten dock... diggade verkligen texterna, speciellt i HD;) Jag hör inte något brus med mina högtalare. Ska fixa det ner jag har tid. Hur kan jag reducera bruset? Det stemmer, från team america. Det er inte så mycket spoof egentligen, svårt att förklara. tack för respons. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.