Gå till innehåll

Koppla in mic till datorn


neolit

Recommended Posts

Hej

Visste tyvärr inte var jag skulle lägga in detta ämne så jag la det in här. Jag försöker koppla en vanlig mic till datorn (windows xp) men datorn reagerar inte alls. Är det något att tänka på när man kopplar en mic till datorn. Datorn har ju utgångar för just micar, varför det inte kommer in ljud ändå förstår jag inte. Jag skulle spela in tutorials men verkar inte riktigt gå. Jag har provat två olika micar, utan resultat.

 

Någon som har erfarenhet av det och kan hjälpa mig på något sätt.

 

Tacksam för svar

 

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej

Visste tyvärr inte var jag skulle lägga in detta ämne så jag la det in här. Jag försöker koppla en vanlig mic till datorn (windows xp) men datorn reagerar inte alls. Är det något att tänka på när man kopplar en mic till datorn. Datorn har ju utgångar för just micar, varför det inte kommer in ljud ändå förstår jag inte. Jag skulle spela in tutorials men verkar inte riktigt gå. Jag har provat två olika micar, utan resultat.

 

Någon som har erfarenhet av det och kan hjälpa mig på något sätt.

 

Tacksam för svar

 

 

Neo

 

Jag hoppas den har ingång för mic istället för utgång ;) men skämt åsido, kolla noga på symbolen bredvid ingången, jag har själv tagit fel många gånger. Och sen se till i kontrollpanelen för ljud att just den porten är vald så att t ex inte webkamerans mic är förvald istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...