Jump to content

Krokodiler i massor

Zootsuit

Recommended Posts

jättesnygga bilder! Verkligen! Men, det blir lite för mycket med 5 minuter nästan identiska bilder. Jag tycker inte din målgrupp framgår över huvudtaget bildmässigt, jag antar att den visas med speakern. Jag saknar någon person i filmen.

Jag gillar musiken, egenkomponerat?

Sen en annan sak som jag tror är viktig när man riktar sig till barn är att få med en berättelse, tex. "Nu kommer mamma hem efter att ha letat mat åt hennes ungar" "Det är väldigt farligt för ungarna att lämnas ensamma när mamman är ute och jagar"

Jag såg inte berättelsen i bilderna direkt, men det kanske faller på plats när speakern kommer.

Bra jobbat! Det är svårt att filma i starkt solljus.

Bra kritik...

Musiken finns med på samling jag har av friköpt musik.

Tanken är att det finns ungefär fem fokuspunkter med speaker - på c:a 20 sek - utöver den inledande speakern i filmen.

1.03 Handlar det om de unga krokodilerna som inte vågar sig ner till dammen och hur deras mamma inte vakar över dem men finns nära.

1.48 Handlar om tänderna och deras käkar.

2.30 Om hur de är anpassade för deras vattenliv med bland annat dubbla ögonlock.

3.31 Om klorna och hur de använder dem.

4.15 Lite om att de har jagats för sitt skinn

Självklart ska texten dramatiseras för att tilltala barn.