Norbert Postad 3 december 2008 Postad 3 december 2008 Kortfilm om en ung man som får besök. Detta var ett projektarbete på utbildningen jag går. Uppgiften var att göra en film med repetativ struktur. Länk till filmen: Kamera: Canon HV20 Lämna gärna en kommentar! 0 Citera
Kim-O Postad 3 december 2008 Postad 3 december 2008 Repetativ struktur alltid. Lite svår att förstå sig på oxå. 0 Citera
bassbucket Postad 3 december 2008 Postad 3 december 2008 Jag förstår inte riktigt. Varför kollar besökaren med kikare? Varför säger inte lägenhetsinnehavaren något när han öppnar dörren, i stil med "vad vill du/ni"? Vad är det för paket han öppnar i slutet, är det någon poäng med det? Varför har besökaren med sig en kompis? Varför ringer han på just denna dörr. Känner de varandra? Är det endast i medvetandet på någon av dessa det händer? Vad står det på den gula postit lappen på dörren? Hör den till berättelsen? Vad menas med 04:04? Något mer än tid? Som du ser, massa frågor. Finns det några svar? Eller är filmen bara ett tema på upprepning? Det var ganska coolt ändå, fast klipp ner halva filmen kanske? :D 0 Citera
Norbert Postad 3 december 2008 Författare Postad 3 december 2008 Vi fick höra så många olika intressanta tolkningar på redovisningen idag att jag har insett att den bakomliggande tanken egentligen är totalt ointressant. Jag kan i alla fall säga att den intressantaste tolkningen jag fick höra om kikaren var att den symboliserade ett avstånd mellan de två karaktärerna. Jag kan gå så långt som att tala om att det står "LÅS" på postitlappen och att där 04:04 enbart är en längdangivelse på filmen. :) 0 Citera
Norbert Postad 21 december 2008 Författare Postad 21 december 2008 Högskolan i Gävle, Creative Computer Graphics. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.