Nizze Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 Jag tycker att taratino är lite av en mästare och musiken i hans filmer är hur cool som helst. Jag skulle vilja ha namnen på några band som gör/gjorde surf musik eller som min gammla musik lärare sa: ståltråts rock. 0 Quote
Cruzito Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 Dick Dale är väl iaf en av de mest kända. 0 Quote
orange Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 Langhorns är helsköna! Speciellt låten "Tierra del Fuego" ;) 0 Quote
Hwagang Posted October 3, 2004 Posted October 3, 2004 [citat=Nizze]Jag tycker att taratino är lite av en mästare och musiken i hans filmer är hur cool som helst. Jag skulle vilja ha namnen på några band som gör/gjorde surf musik eller som min gammla musik lärare sa: ståltråts rock.[/citat] Hej-ursäkta en nybörjare på detta forum, men musik har jag pysslat med ... (the Beach boys är ju kanske vad många skulle rekomendera men.... -Surf-bandet man söker efter som man vill ha det riktigt "plåtiga " soundet är "The Surfaris" -ett legendariskt band som blivit kopierat och plagierat ett flertal gånger. Klassiker som "surfer Joe" och "wipe out"(instrumental) är ett måste i dessa sammanhang. -sök själv fakta på nätet. Det lär vara så att endast en äkta studioinspelning existerar, alla övriga är skivbolag/musiker som försöker rida på vågen... :) (ursäkta "vitsen" ) -ståltrådigt är också det svenska superbandet "The Spotnicks" ...inte "renlärig" surf då den är lite för välspelad...men ändå...;) mvh/Hwagang 0 Quote
Recommended Posts