Gå till innehåll

Surf Musik


Nizze

Recommended Posts

Jag tycker att taratino är lite av en mästare och musiken i hans filmer är hur cool som helst.

Jag skulle vilja ha namnen på några band som gör/gjorde surf musik eller som min gammla musik lärare sa: ståltråts rock.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Nizze]Jag tycker att taratino är lite av en mästare och musiken i hans filmer är hur cool som helst.

Jag skulle vilja ha namnen på några band som gör/gjorde surf musik eller som min gammla musik lärare sa: ståltråts rock.[/citat]

 

Hej-ursäkta en nybörjare på detta forum, men musik har jag pysslat med ...

(the Beach boys är ju kanske vad många skulle rekomendera men....

-Surf-bandet man söker efter som man vill ha det riktigt "plåtiga " soundet är

"The Surfaris" -ett legendariskt band som blivit kopierat och plagierat ett flertal gånger. Klassiker som "surfer Joe" och "wipe out"(instrumental) är ett måste i dessa sammanhang.

 

-sök själv fakta på nätet. Det lär vara så att endast en äkta studioinspelning existerar, alla övriga är skivbolag/musiker som försöker rida på vågen... :) (ursäkta "vitsen" )

 

-ståltrådigt är också det svenska superbandet "The Spotnicks" ...inte "renlärig" surf då den är lite för välspelad...men ändå...;)

 

mvh/Hwagang

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...