Gå till innehåll

Wittner vs. Andec


Laranja

Recommended Posts

hej igen, nu kommer jag med en massa funderingar igen;

 

har märkt att typ alla som filmar med super8 här har valt Andec till att framkalla.

 

har någon provat Wittner? har gjort två beställningar film från dom, mest för att de också har tillbehör till Beaulieu, och de verkar softa. har inte fått tillbaka mina två ektachrome-rullar än, men man hoppas ju på det bästa.

 

sen en sak till, push processing, är det något som nån gjort? har läst mycket på cinematography om att vissa tycker att vision3 500T borde heta vision2 800T, för att push processing har gett väldigt bra resultat på denna nya filmsort.

 

sen EN sak till, ektachrome 100D, vet nån var man får tag på den?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Jag har köpt film och framkallning -16mm Fomapan 100R från Wittner. Samma pris vad det gäller framkallning mellan Andec och Wittner. Det enda skillnad är att Wittners hemsida fråga inte efter kreditkort nummer över en osäker länk (icke SSL) - Wittner ta emot betalning via PayPal. Man kanske kan ringa Andec och ge kreditkort nummer som blir lika säkert som PayPal.

 

Jag har ingen erfarenhet av Andec. Jag kan påstå att Wittner verkar vara ett seriös företag. Om man söker i forumet så ser man inga klagamål om Andec. Jag antar att man ska köpa hos den billigaste av de två, fast man ska inte skicka kreditkortnummer över en osäkert länk!

 

Barry

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Har fått flera rullar framkallade hos Andec och aldrig blivit besviken.

Allt på hela rullen vart framkallat och servicen alltid bra. Enda minuset är ju det där med kortnummer, men jag har alltid skickat in det tillsammans med mina rullar via posten.

Hittills har jag inte blivit rånad...

 

/ Tony

Länk till kommentar
Share on other sites

En något säkrare metod med användning av kreditkort till Andec är, sänd kontokortets uppgifter med beställningen, men uteslut kontrollsiffrorna (de tre siffrorna bak på kortet),

skriver du din e-post adress på beställningen så får du alltid ett besked från Andec att de mottagit filmen, som svar på detta meddelande sänder du kontrollsiffrorna.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...