Jump to content

Dags att rösta på årets Grammis!

Uppsala BildTeknik

Recommended Posts

Man man ska ju inte rösta på en artist, eller låt. Man ska rösta på en musikvideo.

Och ja, jag tycker att -70 tals grillpartyt på super8 är ett kul tema och en bra musikvideo. Det hade jag tyckt oavsett om det var Petter, Per Gessle eller vilken valfri artist som helst. (och oavsett vem som scannat musikvideon)

Det är kul med retro!

Gillar hon Linnea som sjunger.

Dessvärre helt fel skäl att rösta på henne. Det är en tävling om den bästa musikvideon, vad du anser om artisten ska inte vara det du röstar på/för.

Hade du tyckt att musikvideon med henne var bäst/roligast, då hade du röstat på henne av rätt skäl.

EDIT: Tillägg... Kanske dålig jämförelse, men kan inte låta bli. :D Det är lite som när tonårstjejerna röstar på den där fjortiskillen "som är så söööt" i Idol. Inte för att han har en bra röst eller kan sjunga, eller är bäst på att sjunga/röra sig på scen, eller annat "legitimt skäl" att ha honom kvar i Idol. Hoppas ingen tar illa upp av jämförelsen, men rätt vinnare får man fram om man röstar av rätt skäl. Sedan kan man läsa på löpsedlarna dagen efter om hur fel person vann... ;)

Självfallet Petter! Motivering är självfallet att mitt hat mot det rena i framförallt HD blir så tråkigt i längden om det inte finns syfte, bildens kvalité säger alltid något om verket i fråga. Tar vi därmed Petterpojken så känns det hela rätt med tiden och atmosfären med den gryniga/kladdiga looken den sökt. Güüüüt!

Dessvärre helt fel skäl att rösta på henne. Det är en tävling om den bästa musikvideon, vad du anser om artisten ska inte vara det du röstar på/för.

Hade du tyckt att musikvideon med henne var bäst/roligast, då hade du röstat på henne av rätt skäl.

Du har en poäng, men en musikvideo är ju inte fristående från låten eller från min uppfattning om artisten som framför låten. Musikvideorna i år var heller inte några höjdare, så därför röstade jag på den grupp jag unnar att få nämnas i sådana sammanhang.

Petter-videon är väl lite härlig, men samtidigt gillar jag inte låten, och då blir också själva upplevelsen väldigt svår att gilla.

Däremot är Linnea i Those Dancing Days väldigt karismatisk och trevlig att se på bild, och musiken är trallig och medryckande. Videon helt okej. Bättre helhetsupplevelse.

• 1 month later...

Jag tycker att Petter normalt gör riktigt bra video`s. Men snälla. Att försöka göra en svensson grillfest med rappare att se ut som en dålig kopia av Beastie boy`s Sabotage video e ju bara pinsamt.

Nu vet jag inte hur det gick för den på galan? Men jag håller tummarna för att någon annan vann. Så snälla inga cred`s till någon som haft något med detta patetiska försök till att göra nåt eget av nåt så stulet.