PontusMac Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Har mitt första film-arbete på gång. Jag är fotograf i grunden och håller inte så mycket på med video. Men nu var det en som frågade och jag ställde gärna upp. Jag ska filma ett skogsföretags maskiner och göra en bra film som senare ska skickas till kunder. Det är de olika maskiner jag ska filma och fokus ligger på att få en bra överblick hur dessa fungerar. Några Enkla råd för en nybörjare som jag ? 0 Citera
Pace Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Omdöpt från "Hjälp !!!" och flyttad från Foto & ljus. 0 Citera
Oldman Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Spännande! Jag har provat många fordon men har aldrig fått äran att prova en skogmaskin (vilket skulle vara så j...a ballt, barnsligt hmm...jag vet) så det här lät ju som en kul grej att kommentera. Notera dock att jag är hobbyfilmare. 1. Först och främst så vore det bra om du kunde vidareutveckla syftet med filmen. Ja, den ska till kunder, men är det kunder som vet hur en sådan vanligtvis fungerar eller är det helt nya sätt att hantera/manövrera maskinen. Vidare så vore det bra att veta om filmen ska släppas till befintliga kunder eller potentiella kunder (eller både och). 2. Hur lång bör filmen bli? 3. Vilket intresse har kunden att titta på filmen (hänger lite ihop med de övre frågorna)? 3. Hur ska den distribueras (DVD, nätet...)? Lite att börja att tänka på... EDIT: hmm jag läste skogsmaskin...men du kanske menar typ röjsågar mm. Spelar dock ingen roll vad gäller punkterna. 0 Citera
beta75 Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Som alla företagsfilmer i mansdominerade företag. En blå och en röd lampa att ljussätta med. Ett gäng kvinnor med olika hårfärger iklädda endast skyddsutr. Tänk sågspån på inoljad hud. Slowmotion. Kort skärpedjup. Alla ska vara glada. Inget hårt arbete. Visa bara framgångsrika människor. Och om du tar stillbilder samtidigt, se till att musen inte kommer mitt i bilden. Då kan den komma i vecket i tidningen när du gör ett tilluppslag... /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.