Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som vet hur man stänger av den otroligt irriterande autofunktionen som lägger till "(cont'd) så fort två dialoger av samma karaktär kommer efter varandra?

Varför?

1; Ibland säger en karaktär något, en handling händer och karaktären säger något igen men inte nödvändigtvis i samma "monolog", till ex. mumlar karaktären för sig själv, säger något till nån annan eller så vill man bara poängtera att det ska vara paus. Cont'd förstör det.

2. Final Draft känner inte ens av skillnad mellan V.O. och vanlig dialog. Om en karaktär säger massa saker i Voice over, handling skrivs in, och samma karaktär säger något i vanlig dialog i scenen så dyker de där jävla Cont'd upp ändå när ljudkällan inte ens är samma.

Going crazy, hjälp snälla.

Postad

När du har en liten paus så kan du skriva det direkt i en parantes. Beat på eng och paus på sve.

Har mac nu och hittar inte i menyerna, men jag vill minnas att det finns något alternativ för att stänga av funktionen, men var minns jag ej. Över ett år sedan jag hade pc och rotade inte så mycket i final draft då.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...