Pandan Postad 5 november 2008 Postad 5 november 2008 Är det någon som vet hur man stänger av den otroligt irriterande autofunktionen som lägger till "(cont'd) så fort två dialoger av samma karaktär kommer efter varandra? Varför? 1; Ibland säger en karaktär något, en handling händer och karaktären säger något igen men inte nödvändigtvis i samma "monolog", till ex. mumlar karaktären för sig själv, säger något till nån annan eller så vill man bara poängtera att det ska vara paus. Cont'd förstör det. 2. Final Draft känner inte ens av skillnad mellan V.O. och vanlig dialog. Om en karaktär säger massa saker i Voice over, handling skrivs in, och samma karaktär säger något i vanlig dialog i scenen så dyker de där jävla Cont'd upp ändå när ljudkällan inte ens är samma. Going crazy, hjälp snälla. 0 Citera
jonkanon Postad 6 november 2008 Postad 6 november 2008 När du har en liten paus så kan du skriva det direkt i en parantes. Beat på eng och paus på sve. Har mac nu och hittar inte i menyerna, men jag vill minnas att det finns något alternativ för att stänga av funktionen, men var minns jag ej. Över ett år sedan jag hade pc och rotade inte så mycket i final draft då. 0 Citera
jbergman Postad 6 november 2008 Postad 6 november 2008 Document->Mores and Continueds... Kryssa av "Automatic Character Continueds" /Jakob 0 Citera
Pandan Postad 7 november 2008 Författare Postad 7 november 2008 Thanks män, ska kolla det direkt efter jobbet! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.