Lasse_laser Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Jag skriver en uppsats om Dvdn och dess motståndare (nuvarande och framtida), t.ex Blu-Ray, andra liknande som utnyttjar skivor, Memorystick och sånt men söker ännu flera. Kommer ni på något så släng gärna in ett inlägg här. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 det är memory spakort som kommer ta över dvd 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin1604319260 Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Billig ny filmteknik kommer ta över. Man vet i alla fall aldrig... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 MODS - http://www.voodoofilm.org/nyheter/20040929.158.aspx Jag tror framför allt på optiska lagringsmedium samt olika slag av minneskort. Band kommer (förhoppningsivs) att försvinna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Jag både tror & hoppas på optisk media fullt ut. Gillar vare sig magnet-media eller minneskort då båda har lättare att paja än en vältillverkad optisk skiva. Dock använder jag magnetmedia flitigt till att göra ljudeffekter & förvrägning, men då är jag trots allt ute efter just det nedbrytande & det spelar ingen som helst roll ifall banden inte ens lever tills nästa dag :-) ....jag vet att HD:ar är magnetiska, men dom kommer man inte undan som det ser ut just nu :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted October 5, 2004 Author Share Posted October 5, 2004 Undra om man skulle skriva i sin slutsats att disketterna är på väg tillbaks, dom nya superdisketterna? hehe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts